Profesii

Raluca Dumitra, eJobs: Toate demisiile amânate din cauza incertitudinii vor ajunge acum pe masa HR-ului dacă angajatorii nu reuşesc să le preîntâmpine

Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România

Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România

Autor: Cristina Bellu

17.01.2022, 11:37 359

Trendul iniţiat în SUA şi Europa de Vest şi cunoscut la noi sub denumirea de „marea demisioneală”, tinde să devină din ce în ce mai prezent pe plan local, potrivit rezultatelor celui mai recent studiu iniţiat de eJobs, principala platformă de recrutare din România.

Astfel, 21% dintre participanţii la sondaj spun că, dacă nu ar mai fi mulţumiţi de jobul actual, ar demisiona chiar dacă n-ar avea altă ofertă concretă pe masă, în timp ce restul, de 79%, sunt mai cumpătaţi în faţa schimbărilor şi spun că ar rămâne la jobul actual până când ar găsi o nouă oportunitate profesională.

În acelaşi timp însă, 82% dintre cei care au pus ca principală prioritate pentru 2022 să-şi schimbe locul de muncă recunosc că deja au început să-şi caute un alt job. Mai mult decât atât, 43% dintre aceştia cred că au nevoie de maximum trei luni pentru a obţine oferta profesională pe care şi-o doresc.

„Anul care s-a încheiat a adus schimbări de job pentru 36% dintre respondenţii studiului nostru şi ne aşteptăm ca în 2022 procentul să crească semnificativ. Toate demisiile amânate din cauza incertitudinii şi a fricii vor ajunge acum pe masa HR-ului dacă angajatorii nu reuşesc să le preîntâmpine. Nu mai vorbim de temerile şi ezitările de la începutul pandemiei, ci de candidaţi cât se poate de hotărâţi, de siguri pe ei, care nu mai acceptă jumătăţi de măsură”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România.

Ea apreciază că majoritatea candidaţilor nu ar ezita să părăsească un angajator care îi nemulţumeşte, chiar înainte să-şi găsească alt job, tocmai pentru că au încrederea că vor găsi repede ceva mai bun.

Datele sondajului mai arată că 7 din 10 candidaţi vizează o schimbare profesională anul acesta, fie că este vorba de un job nou în România (30,8%) sau în afară (4,1%), fie de un salariu mai bun (30,9%) sau chiar de schimbări de carieră mai curajoase, cum ar fi reconversia profesională (5,2%).

În continuare, cei mai atractivi angajatori pentru români sunt multinaţionalele, cu peste o treime dintre respondenţi pentru care ar fi prima alegere.

La pol opus, 11% ar alege să lucreze pentru o companie românească, în timp ce 25% s-ar orienta către cele de dimensiuni mai mici sau chiar start-up-uri. În acelaşi timp, flexibilitatea rămâne unul dintre principalele criterii care contează pentru români atunci când îşi aleg un nou angajator, căci 18% dintre ei ar opta pentru o companie care oferă posibilitatea de a lucra 100% remote, fără să ia în calcul alte criterii.

„Când vine vorba de relaţia cu angajatorul actual, primele şi cele mai stringente nevoi ale angajaţilor, aşa cum reiese din studiul nostru, sunt nevoia de a avea mai puţină presiune la locul de muncă, o transparenţă mai ridicată, mai multă flexibilitate şi creşterea frecvenţei cu care primesc feedback. Acestea sunt şi punctele nevralgice din relaţia angajator-angajat şi primele care ar trebui adresate pentru a domoli acest val de demisii care se întrevede şi, implicit, creşterea ratei de fluctuaţie din companii”, concluzionează Raluca Dumitra.

Sondajul eJobs a fost derulat în perioada 15 decembrie 2021 - 5 ianuarie 2022, pe un eşantion de 2.677 respondenţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO