Profesii

Povestea Betty Ice, afacere clădită de către antreprenorul Vasile Armenean şi cumpărată de Unilever

Povestea Betty Ice, afacere clădită de către...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

31.01.2018, 16:28 2760

Vasile Armenean, antreprenorul care a clădit afacerea Betty Ice cu afaceri de 30 milioane de euro anual şi care a vândut businessul către gigantul anglo-olandez Unilever,  a făcut primii bani lucrând pe un şantier în Austria, acolo unde a fugit înainte de Revoluţie.

În Austria, Vasile Armenean a lucrat şi într-un magazin de îngheţată, acolo de unde a pornit şi ideea unei afaceri proprii cu îngheţată în ţara natală, după cum povestea anterior antreprenorul.

Într-un concediu petrecut în România la începutul anilor’90, a adus o maşină de îngheţată din Austria, pe care a luat o maşină de îngheţată prin credit de la patronul gelateriei din Austria, a pregătit un spaţiu în Suceava şi a testat piaţa timp de o lună.

Antreprenorul, originar din Mediaş, povestea că vindea zilnic într-o staţie de autobuz din Suceava şi dormea trei-patru ore pe noapte. Ulterior, s-a decis să se întoarcă definitiv în România, iar în 1994 a pus bazele Betty Ice, una dintre puţinele afaceri de îngheţată de la acea vreme care mai stau încă în picioare. Numele de Betty Ice vine chiar de la fiica antreprenorului, Beatrice, despre care Vasile Armenean spune că este implicată în afacere, la fel ca şi Kevin, celalălt copil al antreprenorului. De altfel, Vasile Armenean spunea anterior că businessul a fost creat pentru a fi dat mai departe următoarei generaţii.

La început, antreprenorul a luat un credit tot din Austria, în valoare de 15.000 de euro, bani cu care a pus bazele companiei, care anul trecut a ajuns la o cifră de afaceri de 30 mil. euro, conform informaţiilor furnizate anterior de către Vasile Armenean.

Astăzi, Betty Ice reprezintă un business care ajunge în timpul verii chiar şi la 1.000 de angajaţi  ( 760 în prezent) şi are magazine proprii în Braşov, Oradea, Sibiu şi Cluj-Napoca. De asemenea, în timpul verii Betty Ice are deschise mai bine de 180 de chioşcuri cu îngheţată în toată ţara. Compania realizează aproximativ 7% din vânzările anuale la export, livrând îngheţata pe cinci pieţe.

Principalele branduri de îngheţată din portofoliul companiei sunt Betty Blue, Moana, Lido, Balleto şi Minuto. 

În ultimii zece ani, businessul Betty Ice s-a majorat de mai mult de două ori. În plus, compania este cea mai profitabilă afacere în rândul businessurilor din industria de profil, având o marjă de 15% în 2016, potrivit cal­cu­lelor ZF. Conform datelor de la Minis­terul de Finanţe, profitul net al Betty Ice s-a situat la 22,6 mil. lei (5 mil. euro). 

Pentru anul acesta, Vasile Armenean estima anterior o cifră de afaceri de 31-32 mil. euro. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO