Profesii

Mihaela Sisu, director general management office Signal Iduna: Formarea unui specialist in asigurari costa 5.000 de euro pe an

 Interviu- Mihaela Sisu, director general management office Signal Iduna: Formarea unui specialist in asigurari costa 5.000 de euro pe an

Mihaela Sisu, director general management office Signal Iduna: Niciun angajator serios nu isi testeaza angajatii altfel decat teoretic si eventual ipotetic, pentru a vedea cum se descurca. Nu avem pretentii exagerate, dar vreau ca un absolvent de IT sa stie sa foloseasca Excel-ul la perfectie, nu mai prost decat mine.

17.10.2008, 15:01 494

"In companiile de asigurari, formarea unui specialist costa cat formarea unui middle manger si poate ajunge la 4.000 - 5.000 de euro pe an pentru ca nu exista facultati care sa formeze astfel de specialisti", declara Mihaela Sisu, director general management office al asiguratorului Signal Iduna, compania care se va lansa oficial pe piata la sfarsitul lunii octombrie. Din aceasta pozitie, Sisu gestioneaza activitatea de resurse umane a asiguratorului.

Procesul de recrutarea a unui specialist in asigurari dureaza in medie 4-5 saptamani, in vreme ce recrutarea unui candidat pentru o pozitie de management se poate intinde pe o perioada de trei luni de zile.
"In Romania, nu exista un numar suficient de absolventi, iar cei care ies de pe bancile scolii au o problema in ceea ce priveste calitatea. Pe langa aceasta, absolventii nu sunt invatati sa gandeasca intr-un mod de business", spune Sisu. Din aceasta cauza, angajatorii isi asuma de multi ani rolul de coformatori ai absolventilor de facultate.
"Niciun angajator serios nu isi testeaza angajatii altfel decat teoretic si eventual ipotetic, pentru a vedea cum se descurca. Nu avem pretentii exagerate, dar vreau ca un absolvent de IT sa stie sa foloseasca Excel-ul la perfectie, nu mai prost decat mine", mentioneaza Sisu. Sisu, care a venit la compania de asigurari de la Interamerican Romania in luna mai a acestui an.
Ea spune ca in serviciile financiare si in asigurari toti angajatii au nevoie de cursuri de training pentru ca altfel nu pot lucra la capacitate maxima. Pentru inceput, bugetul alocat de Signal Iduna pentru training este 3% din totalul bugetului de salarii. "Ideal ar fi ca procentul sa fie de 5%. La 200 de angajati, o companie serioasa are un buget de training de 150.000 - 200.000 de euro pe an", afirma Sisu.
 
 
70 de angajati pana la sfarsitul anului
 
In prezent, asiguratorul german are 50 de angajati pe piata locala, iar pana la sfarsitul acestui an isi propune sa ajunga la 70 de salariati. "La momentul actual, echipa este completa. Numarul angajatilor din departemente companiei va creste in masura in care si portofoliul de clienti se va mari", afirma Sisu.
Pe termen lung, germanii isi propun ca structura de business sa fie cea a unei companii middle sized din punct de vedere al numarului de angajati, in contextul in care "toti jucatorii din asigurari au in jur de 200 - 250 de angajati." In 2009, numarul angajatilor va creste pana spre 150 de oameni", spune oficialul Signal Iduna. Sisu mentioneaza ca numarul foarte mare de angajati pe care unele companii din asigurari il fac public include si angajatii din vanzari sau consultantii.
Printre planurile din acest an ale companiei se numara si deschiderea a cinci birouri regionale, dintre care doua in Bucuresti si cate unul in Timisoara, Cluj, Constanta.
Pentru a-si putea desfasura operatiunile de pe piata locala, compania a fost nevoita sa recruteze personal de la competitie, in ciuda competitiei extreme dintre angajatorii din domeniu.
"Suntem intr-o piata cu destul de multi jucatori si ne aflam in competitie directa cu bankingul. In serviciile financiare sunt circa 86.000 de angajati, iar cei aproximativ 35.000 de salariati din asigurari reprezinta o resursa de forta umana care este de folosita si de angajatorii din banking", spune Sisu.
Oficialul Signal Iduna mentionaza ca angajatii Signal Iduna au fost recrutati de la ceilalti competitori de pe piata locala a asigurarilor, iar foarte multi dintre acestia au ales compania germana pentru ca i-a atras provocarea proiectului.
"Cu toate acestea, pentru a atrage si a pastra oamenii intr-o piata in care durata de viata a angatilor intr-o companie este de 2-3 ani, trebuie sa le poti oferi salariatilor posibilitatea de a promova orizontal in cadrul companiei, cat si un pachet de beneficii cat mai atractiv", subliniaza Mihaela Sisu.
Beneficiile care vor diferentia angajatorii de pe piata locala in urmatorii ani vor fi asigurarile de sanatate si planurile de pensii. In opinia lui Sisu, astfel de beneficii, care sunt acordate de peste 80% dintre companiile vestice, vor deveni standard in urmatorii ani asa cum sunt in prezent laptopul, tichetele de masa sau masina de serviciu. "Suntem o piata in care pachetul de beneficii reprezinta un motivator de top. Tinerii talentati, cu varsta in jurul a 30 de ani si care au deja o familie sau vor sa-si intemeieze sunt mult mai interesati de un beneficiu cum ar fi o asigurare de sanatate, decat un plan de pensie", mai spune Sisu.
 
Signal Iduna, pe scurt
 
  • Are 50 de angajati, iar pana la sfarsitul anului isi propune sa ajunga la 70 de salariati
  • Estimeaza ca 70% din businessul local va fi generat de vanzarea asigurarilor de viata
  • Pana la sfarsitul lui 2008 va avea birouri in Bucuresti, Cluj, Timisoara si Constanta
 
Cariera
 
  • mai 2008 - prezent: Director general management office, Signal Iduna
  • 2005 - mai 2008: Group HR director, Interamerican Romania
  • 2003 - 2005: Senior human resources consultant, Lugera & Makler
  • 2002 - 2004: Master in psihologie economica si organizationala, Universitatea Bucuresti
  • 1998 - 2002: Facultatea de Psihologie, Universitatea de Vest, Timisoara
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO