Profesii

Iulian Cristache, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi: Decizia autorităţilor cu privire la începerea şcolilor este bună, dar rămâne de văzut cum vom reuşi să implementăm

Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi: Deciziile autorităţilor sunt din punctul meu de vedere normale, e normal ca decizia să fie la nivelul unităţii de învăţământ pentru că directorul este singurul care ştie şi se poate raporta la suprafaţă, la resursa umană pe care o are, să vadă dacă poate să împartă formaţiunile de studii în două sau trei grupe.

Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi: Deciziile autorităţilor sunt din punctul meu de vedere normale, e normal ca decizia să fie la nivelul unităţii de învăţământ pentru că directorul este singurul care ştie şi se poate raporta la suprafaţă, la resursa umană pe care o are, să vadă dacă poate să împartă formaţiunile de studii în două sau trei grupe.

Autor: Miruna Diaconu

07.08.2020, 08:30 697

♦ Decizia începerii cursurilor se descentralizează la nivel de judeţ, în funcţie de numărul de bolnavi de COVID-19 din localitatea respectivă.

Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, este de părere că decizia autorităţilor cu privire la începerea acestui an şcolar este una bine gândită, astfel că directorii şcolilor vor decide cum se vor desăşura orele, dacă vor merge toţi elevii la şcoală sau dacă vor face cursurile online.

„Deciziile autorităţilor sunt din punctul meu de vedere normale, e normal ca decizia să fie la nivelul unităţii de învăţământ pentru că directorul este singurul care ştie şi se poate raporta la suprafaţă, la resursa umană pe care o are, să vadă dacă poate să împartă formaţiunile de studii în două sau trei grupe. Este o decizie foarte bine gândită“, spune pentru ZF Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi.

El spune că şcoala online niciodată nu o va putea înlocui pe cea tradiţională, pentru că elevii au nevoie de a înţelege ceea ce li se predă iar acest lucru se face cel mai bine prin interacţiunea umană.

Totodată, preşedintele FNAP precizează că spre deosebire de momentul izbucnirii crizei generate de pandemia COVID-19, acum lumea nu mai este luată prin surprindere şi este mai pregătită să gestioneze situaţia în sistemul de învăţământ, dar, deşi lecţia a fost învăţată depinde foarte mult de cum vor reuşi toţi actorii implicaţi în procesul de învăţământ să schimbe lucrurile.

Spre deosebire de experienţa cu şcoala online din primăvara acestui an, acum elevii nu vor mai putea absenta, astfel că deşi va exista posibilitatea desfăşurării cursurilor online, dacă aceştia nu vor intra cu video în curs vor fi trecuţi de către profesori ca fiind absenţi.

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat recent că majoritatea elevilor vor merge fizic la şcoală de pe 14 septembrie.

Decizia începerii cursurilor se descentralizează la nivel de judeţ, în funcţie de numărul de bolnavi de COVID-19 din localitatea respectivă.

„Pe 14 septembrie începe noul an şcolar, iar pentru majoritatea elevilor înseamnă că vor merge fizic la şcoală. Pentru a ţine cont de impactul pandemiei, în fiecare şcoală au fost elaborate trei scenarii, în funcţie de numărul de bolnavi din localitate. Aceste trei scenarii sunt: scenariul verde în localitatea respectivă a fost mai puţin de o persoană detectată cu COVID-19 în ultimele două săptămâni, scenariul galben 1 - 3 persoane bolnave detectate în ultimele 14 zile, iar scenariul al treilea, scenariul roşu - au apărut mai mult de trei cazuri, iar în acest caz nu se face şcoală fizic. Decizia se descentralizează la nivel de judeţ. În funcţie de situaţia concretă, locală, se va decide după ce scenariu se va merge“, a declarat preşedintele Klaus Iohannis.

Criteriul de care se ţine cont în stabilirea scenariilor este numărul de cazuri noi din ultimele 14 zile la o mie de locuitori.

Astfel, în cazul scenariului verde copiii merg fizic la şcoală, scenariul galben presupune un mix între şcoala online şi cea din şcolile fizice, iar în scenariul roşu copiii vor urma cursurile doar în mediul online.

Bucureştiul se încadrează în scenariul verde, la fel ca majoritatea localităţilor din România. Numai 50 de localităţi din România s-ar încadra la scenariul roşu în prezent, adaugă preşedintele.

Decizia dacă elevii merg la şcoală sau învaţă online se ia pentru fiecare şcoală în parte, la nivel de judeţ, la propunerea şcolii şi a Inspectoratului Şcolar, iar la final se decide împreună cu ceilalţi factori din comandamentul judeţean, spune Klaus Iohannis.

Mulţi copii din România nu au avut cum să facă şcoala online în perioada stării de urgenţă, neavând dispozitivele necesare pentru a putea accesa cursurile online. Totuşi, Monica Anisie, a anunţat recent că pe lângă programul aprobat deja de către Guvernul României pentru achiziţionarea a 250.000 de tablete cu conexiune la internet destinate copiilor din medii dezvantajate, sunt în derulare şi alte programe de achiziţionare a diverselor echipamente.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO