Profesii

Efectele pandemiei pe piaţa programelor de educaţie managerială. Şcolile de business s-au adaptat la online, dar vor să se întoarcă în sistem hibrid

Efectele pandemiei pe piaţa programelor de educaţie...

Autor: Ramona Cornea

23.06.2021, 18:45 319

♦ „Ne pregătim pentru un model flexibil care cuprinde un mix de întâlniri la clasă şi cursuri online“.  ♦  „Viziunea noastră este că pe viitor programele vor adopta un mix între cursuri cu prezenţă în campus şi cursuri online“.

Şcolile de pe piaţa programelor de educaţie managerială s-au adaptat rapid la provocările aduse de pandemia de COVID-19 şi au trecut uşor la cursurile în mediul online. Mai mult, unele dintre ele chiar au venit cu produse de educaţie de business adaptate acestei perioade.

Bianca Ioan, marketing & sales director în cadrul ASEBUSS, afirmă că în România şi în plan internaţional 2020 şi 2021 au însemnat o trecere abruptă a cursurilor în online, mişcare pe care fie­care şcoală a gestionat-o diferit, în funcţie şi de contextul naţional, dar şi de spe­cificul programelor. Şcoala de programe de educaţie de business ASEBUSS se pregăteşte pentru cursuri organizate în mod hibrid.

„După o primă perioadă online, la ASEBUSS am mers pe un model mixt, în care am integrat cursurile online cu o serie de activităţi la clasă: startul programelor cu ambele serii de participanţi, startul cursurilor, susţinerea disertaţiilor, o serie de sesiuni de lucru în echipe, la care s-au adăugat întâlniri între studenţi în grupe de studiu mai mici. (...) Ne pregătim pentru un model flexibil care cuprinde un mix de întâlniri la clasă şi cursuri online - un model adaptat şi modului în care vor funcţionă companiile, care cel mai probabil vor merge în continuare pe lucru hibrid, cu unii angajaţi prezenţi la sediu şi alţii remote“, afirmă Bianca Ioan.

Vasile Alecsandru Strat, decan al Bucharest Business School, spune că MBA-urile s-au adaptat rapid la situaţia datorată pandemiei şi au utilizat platforme de comunicare video la distanţă, ceea ce a adus şi câteva avantaje, nu doar inconvenienţe. De exemplu, cursanţii, profesorii, invitaţii nu a fost nevoie sa fie localizaţi în Bucureşti pe parcursul întâlnirilor.

„De asemenea, prezenţa doar în mediul online a încurajat implicarea studenţilor în proiecte comune cu alte şcoli de afaceri şi programe de MBA din străinătate şi astfel am început colaborări cu şcoli de afaceri din India, Vietnam, Portugalia etc“, spune el.

Viziunea Bucharest Business School este că pe viitor programele vor adopta un mix între cursuri cu prezenţă în campus şi cursuri online, deci şi soluţia hibridă este cea care se va dezvolta în viitor, nu doar cea online.

„Soluţia hibridă are avantajul că oferă şi o interacţiune fizică între participanţi, iar networkingul de calitate este unul dintre caracteristicile pe care candidaţii le caută la un program de MBA sau Executive MBA“, completează Vasile Alecsandru Strat.

Roxana Farrugia, director de program în cadrul Tiffin Executive MBA, crede că cea mai bună modalitate de a face un program de Executive MBA sau aproape orice tip de program de studiu este faţă în faţă.

„Interacţiunea umană, networking-ul, lucrul în echipă şi brainstorming-ul capătă o altă dimensiune atunci când se fac faţă în faţă. Desigur că tot acest context pandemic ne-a pus în faţa adaptării la regulile de distanţare, la modul de lucru online, plus că absolut toţi profesorii noştri sunt din SUA şi venirea lor aici nu a fost cu putinţă. Astfel că am susţinut atât cursurile de EMBA, cât şi pe cele de BBA, integral online în contextul pandemic de până acum. (...) Din toamnă ne dorim să începem cursurile în clasă şi sperăm să avem favorabil şi posibil acest scenariu şi în continuare“, afirmă ea.

Leslie Szamosi, director al programului Executive MBA Pan-European CITY College, University of York Europe Campus, afirmă că pandemia a fost o provocare atât pentru şcoala de programe de business, cât şi pentru studenţii ei.

„Ne-a forţat pe toţi să gândim şi să acţionăm diferit, inclusiv să reevaluăm atât pedagogia de predare, cât şi cea de învăţare. (...) Scopul nostru în viitor este să ne întoarcem la modul face to face - acest lucru este dorit de studenţii programului nostru de MBA şi este ceva de care au cu adevărat nevoie - puteţi simula doar oportunităţi de reţea, nu le puteţi duplica şi acest lucru este necesar pentru studenţii MBA. Acestea fiind spuse, vom oferi, de asemenea, o opţiune mixtă pentru studenţi, unde pot urma aproximativ 70% din cursurile lor online, dar pot participa şi la cursuri face to face în timpul săptămânilor noastre de studii la Universitatea din York, Universitatea din Strasbourg şi la CITY College (Campusul Europei al Universităţii York) din Salonic“, explică Leslie Szamosi.

Adriana Georgescu, program Manager al WU Executive MBA Bucharest, spune că pandemia i-a determinat să se concentreze mai puternic asupra avantajelor inovaţiei digitale în modul de organizare al programului de EMBA.

„Ne-am adaptat modulele la formatul online şi, ori de câte ori este posibil, la formatul hibrid, şi în acest proces am implementat metode de predare noi, atractive pentru studenţii noştri. (...) Alături de noile formate digitale, am adaptat programa astfel încât să încorporăm subiecte legate de criză în aproape toate cursurile pe care le oferim. Per ansamblu, această abordare ne permite să ne adaptăm şi să reinventăm continuu conţinutul programului, fără a pierde relevanţa pe termen lung. Metoda de predare dominantă va rămâne predarea faţă în faţă, însă avem în plan să implementăm mai mult conţinut online în viitor“, a explicat Adriana Georgescu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO