Profesii

Disney: Managerii se pricep la a puncta lucrurile gresite pe care le fac angajatii si mai putin pe cele bune

Disney: Managerii se pricep la a puncta lucrurile gresite pe care le fac angajatii si mai putin pe cele bune
16.04.2008, 17:59 39

"Angajatii apreciaza mai mult "trofeele" pe care le obtin decat banii pentru ca acestia sunt cheltuiti repede si nu iti lasa nicio amintire. Altfel, chiar daca primesti o bucata de hartie din partea managerilor pe care scrie 'Multumesc', te poate motiva mai mult decat cativa bani in plus", a declarat Mark Matheis, trainer al Institutului Disney.
Matheis, care in cei peste 18 petrecuti in Disney a livrat peste 1.200 de programe de training, spune ca majoritatea managerilor se pricep la a puncta lucrurile gresite pe care le fac angajatii si mai putin pe cele bune. El a mai subliniat faptul ca aceasta incurajare continua a micilor succese ale angajatilor contureaza, in final, o cultura a succesului.
De-a lungul conferintei, care a durat o zi, Matheis impreuna cu colegul sau Dennis Frare, de asemenea trainer la Institutul Disney, au interactionat cu cei prezenti in sala spunand povesti, punand intrebari si recompensandu-i cu jucarii Disney. Potrivit acestora, cea mai buna metoda de a invata este sa ii inveti, la randul tau, pe ceilalti. De aceea, sfatul pe care trainerii l-au dat participantilor a fost sa se intoarca la birourile lor si sa povesteasca colegilor ce au auzit.
Lucrand in industria entertainmentului, cel mai important pentru Disney este sa obtina si satisfactia angajatilor, nu numai a clientilor.
"Am intrebat odata un manager dintr-o companie de IT cum se numesc angajatii sai si acesta mi-a raspuns ca se numesc unitati si ca, pe de alta parte, clientii sunt utilizatori. Pe scurt, compania era vazuta ca un loc unde niste unitati livreaza niste servicii catre utilizatori", spune Matheis, precizand ca acest lucru este gresit. Pentru a intari acest aspect, trainerul explica faptul ca in Disney angajatii sunt un fel de "actori" care joaca un rol bine stabilit pentru a face pe plac musafirilor, adica clientilor. "Scena" este locul unde acestia lucreaza, iar in spatele scenei au loc pregatirile pentru rol. Pentru a ajunge insa la aceasta performanta este nevoie de oameni prietenosi. Insa cum poti sa gasesti toti oamenii prietenosi de care are nevoie compania?
"Cand candidatii vin la interviu, trebuie sa-i observi chiar inainte de a intra in biroul tau. Daca sunt oameni prietenosi si sociabili, vor stabili contacte inca din sala de asteptare. In cazul in care sunt persoane care au venit cu o carte in mana si s-au retras intr-un colt sa citeasca, este clar ca nu sunt persoanele potrivite pentru acest job in entertainment", explica Matheis, care specifica faptul ca Disney cauta oameni deschisi, care stau drept si carora le place sa stea de vorba cu ceilalti.
Inainte de a se hotari daca vor sa mearga la interviu, fiecare candidat face cunostinta cu o parte din cultura Disney, care poate fi considerata de unii putin dura. Intr-o sala este proiectat un film in care sunt prezentate beneficiile si responsabilitatile pe care le are fiecare angajat.
Printre detaliile mentionate in film se numara faptul ca femeile care vor sa lucreze la Disney nu au voie cu bijuterii extravagante, cu bratari sau coliere si nu pot fi vopsite strident. De asemenea, barbatii nu au voie cu barba si nici cu tatuaje vizibile. In alta ordine de idei, programul de lucru full-time este de 30-40 de ore pe saptamana, iar cel part time variaza intre 6 si 24 de ore. In ceea ce priveste beneficiile, angajatii au acces in toate parcurile tematice din lume, au reducere la haine, pot juca sporturi sau isi pot sarbatori zilele de nastere la Disney.
"12% dintre cei care vad filmul pleaca. Poate au tatuaje sau nu vor sa-si rada barba", spune glumind Dennis Frare, celalalt trainer Disney, adaugand ca sunt de inteles cei care nu simt ca se potrivesc cu o asemenea cultura. In aceste conditii, persoanele care au venit la interviu si au plecat pot ramane "musafiri" ai Disney si trebuie tratati ca atare.
Potrivit fondatorului Disney, Walt Disney, clientilor trebuie sa le dai tot ce ai, si din acest punct de vedere orice companie trebuie sa isi trateze angajatii la fel cum isi trateaza clientii.
In acest sens, Dennis Frare povesteste despre o situatie in care se afla intr-un hotel si voia sa bea un milkshake cu ciocolata, insa cei din hotel nu aveau in meniu acest produs.
Trainerul i-a intrebat daca au ingredientele si acestia au venit cu ele separat. Ideea e ca structura organizatiei nu le permitea sa vanda produsul respectiv.
Concluzia este insa ca este indicat sa fii mai "open minded" si sa le permiti angajatilor sa faca toate lucrurile care pot aduce satisfactia clientilor.
Mai mult decat atat, fiecare nou angajat al Disney face training in prima zi de lucru.
"Atunci cand ai un angajat nou in companie trebuie sa perpetuezi mostenirea organizatiei si acest lucru se face prin a spune povesti despre organizatie. In acest fel, daca aduci aminte si de vremurile bune, dar si de cele critice, angajatii te vor aprecia", spune Frare, precizand ca fiecare organizatie trebuie sa aiba propria poveste, care sa o identifice in piata, chiar daca nu se afla pe piata de foarte mult timp.

Afacerea Walt Disney:
Venituri de 35,5 miliarde de dolari in 2007
Grupul include ABC, Disney Channel, Touchstone Pictures, Miramax Films, Hyperion Books, parcuri tematice, 10 posturi TV, peste 60 de posturi radio
La sfarsitul lui 2006, The Walt Disney a cumparat Pixar Animation Studios pentru 7,4 miliarde de dolari (6 mld. euro). Directorul executiv al Pixar, Steve Jobs - CEO-ul Apple Computer, a ajuns astfel cel mai influent om din industria media.
Walt Disney este inventatorul si cel mai mare fabricant al desenelor animate
In 43 de ani de cariera a produs peste 600 de filme si desene animate
La moartea sa, in 1966, era unul dintre cei mai bogati oameni din Statele Unite ale Americii

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO