Profesii

Cum măsori succesul unei recrutări, ce faci în cazul unui control de la ITM şi care sunt lecţiile crizei în HR

Cum măsori succesul unei recrutări, ce faci în cazul unui control de la ITM şi care sunt lecţiile crizei în HR

Autor: Adelina Mihai

24.03.2013, 20:19 2672
 

De la lecţiile învăţate în criză de oamenii de HR până la ce înseamnă să aplici un sistem de remunerare pe bază de performanţă într-o instituţie de stat, dar şi motivele emigrării celor mai buni specialişti din generaţia Y - acestea sunt doar câteva dintre temele pe care le vor aborda speakerii celei de-a opta ediţii a HR Conference 2013, eveniment ce va avea loc mâine în Capitală.

Cora Lynn Heimer Rathbone, invitatul special al HR Conference, va începe discuţia pornind de la ce şanse are România să producă lideri care să influenţeze companiile în care lucrăm, dar şi lumea în care trăim, şi va vorbi şi despre despre recunoaşterea şi motivarea liderilor viitorului. Ea are o experienţă de peste 20 de ani în domeniul leadershipului, fiind în prezent partener în cadrul gigantului în domeniul resurselor umane Mercer Leadership Development (Europa), parte a grupului Marsh & McLennan Companies.

Andreea Voinea, directorul executiv de resurse umane al BCR, cea mai mare bancă locală, va vorbi despre lecţiile învăţate din punctul de vedere al HR-ului pe timp de criză şi se va axa pe trei arii.

"Voi vorbi despre nevoia unei structuri flexibile a costurilor şi soluţiile pentru obţinerea acestei flexibilizări, despre calitate vs. cantitate în sistemul bancar şi atenţia sporită către risc, iar a treia parte a prezentării se va axa pe schimbarea percepţiei despre profesia de bancher şi provocările cu care se confruntă un HR care trebuie să recruteze talente", a spus Andreea Voinea, care gestionează politicile de resurse umane ale unei instituţii cu aproximativ 8.000 de angajaţi.

Despre ce înseamnă să implementezi un sistem de remunerare pe bază de performanţă într-o instituţie de talia Băncii Naţionale, cu 1.800 de angajaţi, vor vorbi Mugur Tolici, directorul de HR al BNR, şi Harry Meintassis, managing director al firmei de consultanţă în management Hay Group. De câteva luni, consultanţii de la Hay Group lucrează pentru BNR la un proiect care va schimba complet modalită­ţile de recompensare, recrutare şi retenţie ale angajaţilor Băncii Naţionale, folosind aceleaşi principii din băncile comerciale.

Dilemele HR-ului în vremuri turbulente şi balansul pe termen scurt şi termen lung vor fi temele abordate de Ioana Marcu, directorul de resurse umane al Orange România, cel mai mare operator local de telefonie mobilă.

"Partea practică a prezentării va explica modul în care se măsoară succesul sistemelor de evaluare, dar şi al proceselor de recrutare, pentru că ceea ce nu măsori nu ai cum să controlezi. De asemenea, voi vorbi şi despre cât de mult se poate folosi tehnologia în domeniul resurselor umane", a spus Ioana Marcu, care gestionează departamentul de HR al unei organizaţii cu 2.800 de angajaţi.

De asemenea, Sorin Faur, care coordonează politicile de HR ale firmei de audit şi consultanţă fiscală BDO Balkans, va vorbi despre tendinţele în business pentru următoarea decadă şi implicaţiile pe care le vor avea acestea în domeniul resurselor umane. Prezentarea sa are la bază un studiu realizat de BDO împreună cu The Economist, pe un eşantion de 479 lideri de business din Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi Asia Pacific din mai multe industrii.

Câteva recomandări practice pentru oamenii de HR vor fi oferite de Maria Crisu, HR & Payroll Manager în cadrul companiei TMF (specializată în servicii de contabilitate, juridice şi payroll), pentru oamenii de HR care întâmpină probleme în momentul în care au de-a face cu un control de la Inspecţia Muncii. Prezentarea sa îşi va concentra atenţia asupra unor detalii legate de documentaţia solicitată, precum şi asupra drepturilor pe care le au inspectorii de muncă, cu scopul de a le înlesni munca de fiecare zi.

"Vom transmite câteva recomandări în acest sens: 1. În primul rând nu intraţi în panică. De regulă, controlul este anunţat cu 48 ore înainte, ceea ce vă poate ajuta să mai puneţi la punct unele detalii. 2. Nu oferiţi inspectorului mai multe documente decât ceea ce vi se cere. 3. Nu oferiţi detalii cu privire la activitatea companiei decât dacă vi se cer", a spus Maria Crisu.

O altă temă din aria de interes a oamenilor de HR - transferul de generaţii în rândul angajaţilor din companiile locale - va fi abordată de către Dragoş Iliescu, managing director al 42 Organizational Assessment, reprezentantul local al SHL, o companie internaţională specializată în servicii de evaluare organizaţională şi managementul resurselor umane.

Iliescu spune că angajaţii din generaţia Y (născuţi după '80) sunt din ce în ce mai prezenţi în viaţa specialiştilor din domeniul resurselor umane şi constituie una dintre "marile necunoscute" în viaţa lor profesională.

"Aceasta este generaţia pe care o recrutăm şi angajăm azi, dar modelele care explicau comportamentul uman la locul de muncă nu par să funcţioneze corect asupra membrilor acestei generaţii. De ce emigrează cei mai buni? De ce nu sunt stabili şi loiali la locul de muncă? De ce nu aspiră spre poziţii de leadership? De ce sunt atât de hedonişti? Evident, avem nevoie în HR de modele care să prezică măcar cele mai importante nevoi ale angajatorului pentru această generaţie", a spus el. Iliescu adaugă că, datele arată că generaţia Y are câteva trăsă­turi caracteristice, printre care se numără transparenţa, hedonismul, individualismul, dar şi lipsa de loialitate faţă de instituţii.

"O să discutăm o parte dintre modalităţile specifice de evaluare psihologică şi comportamentală pentru această generaţie, care de principiu fac trecerea de la creion-hârtie la testarea online, trecerea de la conţinut static la conţinut dinamic în metodele de evaluare, trecerea de la verbal la vizual, trecerea de la imaginaţie la simulare, trecerea de la in vitro la in vivo, trecerea de la psihologic la comportamental", a mai spus Iliescu.

Sergiu Neguţ, transformation partner în cadrul buticului de consultanţă Wanted Transformation Consultancy, va vorbi despre strategiile de creştere ale unei organizaţii.

“O firmă care nu (mai) creşte face deja paşi importanţi spre declin. Chiar şi acolo unde, sub presiunea crizei, vorbim doar de conservare, ca să poată exista un viitor, este nevoie de segmente de business care să crească. Iar creşterea nu vine de la sine, ci se bazează pe agenţi de creştere. Mai ştiu firmele să angajeze şi să dezvolte aceşti <crescători>? Cine nu ştie, sau a uitat, riscă să piardă trenul”, spune Sergiu Neguţ.

De asemenea, Anca Georgescu, Director Executiv Resurse Umane în cadrul  Romtelecom va vorbi despre felul în care organizaţia de HR pe care o conduce răspunde, prin soluţii pragmatice şi eficiente, contextului economic actual. În acest fel, angajaţii sunt sprijiniţi să îşi descopere şi să îşi exploateze potenţialul individual, sub umbrela unei culturi organizaţionale puternice.

Printre speakerii care vor mai participa la conferinţa de mâine se află şi Anca Geor­gescu-Aladgem, Chief Human Resources Officer în cadrul Romtelecom, Rob Ardley, HR Director în cadrul Ford, Cristina Ionescu, HR Director în cadrul Petrom, Magdalena Warzybok, Managing Consultant al Aon Hewitt, John Deegan, Regional Sales Leader în cadrul Mercer Marsh Benefits business EMEA, Tiberiu Maier, vicepreşedinte al Signal Iduna, Lavinia Raşca, profesor Executive MBA - ASEBUSS şi director general - EXEC-EDU, Sergiu Neguţ, Transformation partner în cadrul Wanted Transformation Consultancy, Cătălin Ionescu, partener în cadrul Strategic Change, Andrei Pitiş, Antreprenor & Angel Investor în IT şi Virginia Oţel, Communication Leader în cadrul grupului Garanti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO