Profesii

Cum fac trei prieteni 230.000 de euro vânzând tricouri

21.10.2017, 22:45 2058

Ce îi spui unui prieten când îl rogi să aibă încredere în tine? ”Mergi pe mâna mea.“ Iar atunci când cineva se enervează, spunem că ”Îi sare muştarul“. Acestea sunt expresii româneşti, care traduse mot à mot în limba engleză nu sună bine, dar pot fi amuzante. Pe asta s-au bazat şi cei trei fondatori ai Ruvix, companie producătoare de tricouri personalizate, care au lansat tricourile cu imprimeuri în ”romgleză“. De atunci şi-au diversificat portofoliul, iar anul acesta vor să atingă o cifră de afaceri de 700.000 de euro.

Într-o societate urbană românească unde rongleză este foarte întâlnită, iar zilnic auzim ”intrăm în meeting“ sau ”ratăm un deadline“, expresii precum ”walk on my hand“ sau ”my mustard jumps“ şi-au făcut apariţia pe tricouri atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei. ”Noi ne-am gândit că ar fi cazul să inversăm puţin regulile jocului şi să lăsăm şi limba engleză să împrumute din expresiile noastre neaoşe româneşti. Aşa că am tradus mot à mot zicalele noastre consacrate“, spun fondatorii, care susţin că această colecţie a avut succes pentru că expresiile uzuale româneşti stârnesc uşor amuzamentul atunci când sunt traduse în engleză.

Alexandru Ciobică, absolvent al Facultăţii de Informatică, Cristian Rădulescu, absolvent al Facultăţii de Management, şi Elena Matei, absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, secţia Publicitate, sunt fondatorii Ruvix şi au început această aventură în lumea antreprenorială deoarece ”ne-am dorit întotdeauna să facem ceva al nostru, să fim stăpâni pe procesul de producţie, să luăm un lucru de la stadiul de idee şi să îl aducem ca produs finit în atenţia publicului“, povesteşte Elena Matei, managing partner al Ruvix.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO