Profesii

Cum a ajuns o româncă să conducă unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din ţara noastră

Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt: Am învăţat că e OK să nu ai toate răspunsurile, pentru că un lider nu e neapărat cel care ştie totul.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

21.11.2021, 08:32 3447

„Să fie curioşi, să aibă răbdare, să înveţe să asculte şi să fie asertivi.” Aşa sună sfaturile pe care CEO-ul reţelei de materiale de construcţii şi bricolaj Brico Dépôt România le-ar dat tinerilor aflaţi acum la început de drum în carieră. Experienţa profesională a învăţat-o pe Adela Smeu că autosuficienţa nu este o soluţie şi că trebuie să profiţi de orice oportunitate, indiferent că este vorba de şcoală sau de experienţa profesională.

De asemenea, aprofundarea este literă de lege atunci când vrei să progresezi, spune ea. Iar acestea sunt doar câteva dintre lecţiile pe care le-a asimilat până acum.

„Am acceptat provocarea de a deveni CEO într-o perioadă intensă şi în viaţa mea personală, când copiii mei aveau puţin peste trei ani, respectiv puţin peste un an”, îşi aminteşte Adela Smeu.

Era CFO pentru grupul Kingfisher în 2017, când a fost nominalizată pentru o poziţie mai sus, cea de CEO. Brico Dépôt tocmai cumpărase reţeaua de magazine Praktiker de la Omer Susli, iar venirea ei la cârma businessului a coincis cu procesul de integrare de business, derulat în paralel cu unul de transformare.

„Achiziţia Praktiker a dublat cota de piaţă a Brico Dépôt şi a pus serios compania pe harta retailului de bricolaj din România – de la 15 magazine la 35, de la 11 oraşe la 25, de la 1.000 de angajaţi la 2.700.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO