Profesii

Criza coronavirusului afectează iniţiativele antreprenoriale. Numărul de firme nou create s-a prăbuşit cu 69% în ultimele două săptămâni

Criza coronavirusului afectează iniţiativele...

Autor: Cristina Bellu

30.03.2020, 14:00 107

Numărul firmelor nou înfiinţate la nivel naţional a scăzut cu 69% în perioada 16-30 martie faţă de prima jumătate a lunii şi, de asemenea, în raport cu perioada similară din 2019, in contextul decretării strării de urgenţă în România pe fondul pandemiei de COVID-19, arată o analiză a Termene.ro, platforma care oferă informaţii despre datele financiare şi juridice ale companiilor.

Astfel, în ultimele două săptămani ale lunii martie numărul de societăţi comerciale a scăzut la 2.150 faţă de perioada 2-15 martie când au fost create 6.858 companii.
Datele Termene.ro indică faptul că în perioada 16-22 martie au fost înfiinţaţe 1.480 firme noi, media săptămânală ajungând să scadă drastic în perioada 23-27 martie, când au fost deschise doar 670 societăţi comerciale, de cinci ori mai puţin faţă de o săptămână normală.

Spre comparaţie, în perioada 9-15 martie au fost înregistrate 3.344 firme noi, iar în prima săptămână din martie au fost create 3.514 societăţi noi.

“Observăm o prăbuşire a numărului de firme nou-create odată cu intrarea ţării în starea de urgenţă. Ne dorim să regăsim curând cifrele statistice pe care le vedeam înainte cu privire la înfiinţarea firmelor noi, iar guvernul are un rol semnificativ prin restabilirea încrederii, dar să nu uităm: numeroase firme de succes au fost create pe plan internaţional, dar şi în România, în contextul unor incertitudini economice”, explică Adrian Dragomir, co-fondator Termene.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO