Profesii

Compania de training Ascendis intră în acţionariatul .lumen, start-up care creează ochelari pentru nevăzători folosind tehnologii de inteligenţă artificială şi robotică. Proiectul a atras anul trecut finanţări de peste un milion de dolari de la investitori privaţi

Andrei Goşu, Managing Partner Ascendis

Andrei Goşu, Managing Partner Ascendis

Autor: Cristina Bellu

15.04.2021, 14:15 680

Ascendis, liderul pieţei locale de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale, anunţă intrarea în acţionariatul .lumen, start-up care concepe, dezvoltă şi produce sisteme de asistenţă pentru nevăzători folosind tehnologii avansate de inteligenţă artificială şi robotică.

„Am fost atraşi de misiunea .lumen de a ajuta persoanele nevăzătoare”, spune Andrei Goşu, Managing Partner Ascendis.

Proiectul este dezvoltat de o echipă formată din peste 30 de experţi din domenii diferite precum inginerie, ştiinţe, psihologie, design industrial sau business development, şi a fost fondat de antreprenorul Cornel Amariei, CEO, (fondator, fost Head of Innovation în cadrul companiei Continental Automotive Systems) şi Gabriel Chindriş (CTO), conferenţiar în cadrul Departamentului de Electronică Aplicată al Universităţii Tehnice Cluj-Napoca. Alături de cei doi se află Mihai Ivaşcu, cu rol de Chairman. El mai este fondator şi CEO al grupului de companii fintech M3 Holdings şi al grupului de software Ingenium, cu birouri la Londra, Bucureşti şi Washington

“În practică, .lumen îndeplineşte aceeaşi funcţie ca un câine ghid pentru nevăzători, însă la costuri mult mai mici, fără să necesite acelaşi grad de îngrijire. Dacă antrenamentul unui câine ghid durează ani de zile, ochelarii pot fi produşi rapid, în serii mari, la cerere”, spune Cornel Amariei, unul dintre fondatorii proiectului şi CEO .lumen .

Ochelarii .lumen se află în acest în moment în faza de „design for manufacturing”, în care se fac pregătirile pentru lansarea în producţie, planificată pentru a doua jumătate a acestui an. În cursul dezvoltării, proiectul a traversat deja opt generaţii de produs care au trecut prin faza de optimizare de design. Anul trecut, compania a atras finanţări de peste un milion de dolari din surse private.

„În fiecare an, investim o parte din profitul realizat de Ascendis în start-up-uri în care credem. Ne-am dorit mult să contribuim la această idee, iar când s-a ivit ocazia de a investi nu am stat pe gânduri. Cornel Amariei şi echipa sa au dezvoltat un produs extraordinar în domeniul atât de promiţător al tehnologiilor inteligente de asistare a mobilităţii, care va uşura viaţa unui număr important de persoane cu deficienţe de vedere. Suntem încrezători că .lumen va fi un jucător global pe această nişă”, adaugă Andrei Goşu.

În prezent, ochelarii .lumen sunt în teste continue de utilizare reală cu peste 200 de nevăzători.

„Feedback-ul lor este atât util, cât şi impresionant. Ca să dau un exemplu, avem nevăzători care ne-au spus că îşi puteau imagina că o astfel de soluţie va putea exista cândva în viitor, dar nu în timpul vieţii lor. La nivel internaţional, interesul cu privire la produsul nostru este major. În anumite zone ale lumii, discutăm deja de precomenzi de peste 10.000 de unităţi”, spune Cornel Amariei.

Preţul unei perechi de ochelari .lumen este de 4.999 de euro, însă, potrivit lui  Cornel Amariei, compania nu are în vedere în primul rând comercializarea în retail, vizând sistemele de finanţare publice care le permit persoanelor cu dizabilităţi să achiziţioneze tehnologii de asistenţă gratuit ori cu subvenţii.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO