Profesii

Cererea de forţă de muncă va creşte cu peste 55% până la finele anului. Specialiştii şi managerii, cei mai vânaţi de companiile de recrutare

Cererea de forţă de muncă va creşte cu peste 55%...

Autor: Cristina Bellu

28.09.2017, 12:41 346

Interesul pentru candidaţii cu studii superioare este tot mai mare pe piaţa forţei de muncă, pe măsură ce noi companii intră în România şi încearcă să recruteze specialişti de la societăţile care activează deja aici.

În acest sens, se preconizează o creştere de 55-60% a cererii forţei de muncă până la finele acestui an, comparativ cu primul semestru când s-a înregistrat un ritm de creştere de peste 40%.

Faţă de alţi ani, este remarcabil interesul companiilor americane care au devenit foarte active pe piaţa recrutării, Bucureşti, Cluj şi Iaşi fiind printre cele mai dinamice pieţe pentru candidaţii cu studii superioare, potrivit datelor Adecco, liderul mondial în furnizarea de soluţii de forţă de muncă.

”Observăm o cerere foarte mare pentru poziţii de business intelligence, data management, contabilitate, vorbitori de limbi străine şi poziţii în domeniul financiar. În paralel, avem posturile consacrate din vânzări, marketing, inginerie şi IT, unde de asemenea, cererea este în creştere. ”, spune Marga Radu, Professional & Permanent Placement Director, Adecco România.  

Aceasta precizează că au fost centralizate intenţiile potenţialilor investitori interesaţi să vină în Bucureşti şi s-a ajuns la un număr de 1.500 de posturi care vor fi create dacă planurile se concretizează în următoarele  trei luni.

”De departe, cei mai interesaţi să vină acum în România sunt americanii, urmaţi la distanţă de englezi, francezi şi germani.”

În acelaşi timp, companiile încep să se adapteze la noile condiţii de pe piaţa muncii şi apelează la servicii mai sofisticate de retenţie a personalului.

”Candidaţii se uită la soliditatea organizaţiei şi la ce reputaţie are. Apoi, se uită la tehnologiile folosite şi la proiectele în care este implicată. Contează şi unde este sediul angajatorului, dacă în pachetul salarial intră şi locul de parcare, ce acoperire are abonamentul medical şi dacă acesta acoperă şi familia candidatului.(...)”, explică Marga Radu.

Alte beneficii extra salariale mai sunt maşina de serviciu, abonamentele la sălile de wellness şi acoperirea cheltuielilor de cazare pentru câteva luni pentru specialiştii veniţi din provincie.

O tendinţă recentă este de a oferi chiar şi cursuri de defensive driving. De asemenea, companiile pun accentul pe employer branding, sunt mult mai flexibile faţă de solicitările candidaţilor, iar comunicarea cu aceştia şi transparenţa luării deciziilor devin esenţiale pentru retenţia lor.

Firmele oferă detalii clare despre perspectivele de avansare pentru că mulţi candidaţi părăsesc compania după un an şi jumătate de la angajare, dacă nu pot să îşi dezvolte cariera conform aspiraţiilor lor.  

Angajatorii fac eforturi pentru a păstra şi a atrage candidaţii valoroşi, care pot contribui rapid la dezvoltarea lor. De exemplu, în domeniul IT, există o creştere a salariilor de cca.10% faţă de anul precedent, dar companiile din domeniu pun tot mai mult accentul pe proiectele în care îi implică pe angajaţi şi pe programul şi condiţiile de lucru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO