Profesii

Cât plătesc şefii pentru a trece de la statutul de „cititor de slide-uri“ la cel de bun vorbitor în public

Amalia Sterescu, senior business con­sultant şi fondatoare a Public Speaking School:
În multe medii suntem încă la stadiul de cititori de slide-uri. (…) Este jenant să fii în postura de a lansa un produs sau serviciu şi să nu poţi traduce beneficiile acestuia pe înţelesul au­dienţei, neputând  ieşi din exprimările strict tehnice şi neîmbrăcând discursul cu poveşti, explicaţii adaptate şi umor.

Amalia Sterescu, senior business con­sultant şi fondatoare a Public Speaking School: În multe medii suntem încă la stadiul de cititori de slide-uri. (…) Este jenant să fii în postura de a lansa un produs sau serviciu şi să nu poţi traduce beneficiile acestuia pe înţelesul au­dienţei, neputând ieşi din exprimările strict tehnice şi neîmbrăcând discursul cu poveşti, explicaţii adaptate şi umor.

Autor: Corina Mirea

14.07.2014, 00:00 1127
Frica de a se face de râs în faţa sub­alternilor sau a câtorva sute de per­soane, în cazul unui discurs presărat cu „bâlbâieli“, plictisitor sau fără conţinut real îi îndeamnă pe tot mai mulţi mana­geri români să apeleze la serviciile unui trainer în public speaking. Astfel, ei ajung să plătească de la 100 la peste 600 de euro pe zi pentru a învăţa cum să vorbească în public, în condiţiile în care şcoala îi implică pe tineri prea puţin sau chiar deloc în proiecte care necesită prezentări libere sau exerciţii de negociere.
 
„În timp ce oamenii de business din ţări avansate economic  s-au putut exprima liber în ultimii 70 de ani şi au avut  timp să-şi rafineze aceste abilităţi, fiind expuşi unui mediu în care libertatea de exprimare era o nor­malitate, oamenii de afaceri români, managerii români veneau cu un handicap serios. Ei au învăţat să se exprime liber abia în ultimii 25 de ani, fără prea mult suport educaţional şi fără prea multe modele locale“, spune Amalia Sterescu, senior business con­sultant şi fondatoare a Public Speaking School, şcoală înfiinţată anul trecut pentru antreprenori şi senior manageri.
 
În opinia sa, managerii şi antre­prenorii din România nu au fost ajutaţi să îşi ridice nivelul discursurilor nici de sistemul de învăţământ. În timp ce în alte ţări încă din şcoala primară copiii sunt încurajaţi să prezinte proiecte în faţa clasei şi să se înscrie la concursuri de dezbateri publice (cu precădere în SUA), în România doar unele şcoli private au introdus ca materie opţio­nală public speaking-ul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO