LIVE: CELE MAI RESPONSABILE COMPANII DIN ROM NIA: CUM RĂSPUNZI NEVOILOR PREZENTULUI FĂRĂ SĂ LE COMPROMIŢI PE CELE ALE VIITORULUI
Profesii

Care sunt cele 10 sfaturi ale estonianului care conduce Coca-Cola HBC România pentru tinerii manageri: “Să fii mereu curios. ‘De ce?’ este o întrebare magică. Foloseşte-o continuu”

„Bunul simţ nu are înlocuitor“ este doar una dintre convingerile pe care le are estonianul Jaak Mikkel, aflat de aproape trei ani la conducerea Coca-Cola HBC, liderul pieţei locale de băuturi răcoritoare.

Prezent la evenimentul Meet The CEO organizat de revista Business Magazin, Mikkel a povestit care sunt principalele idei după care se ghidează în afaceri, care au fost cele mai importante momente şi învăţăminte din cariera sa, cum vede afacerea din România, dar şi ce aşteptări are de la compania şi echipa Coca-Cola HBC.

În cadrul evenimentului Jaak Mikkel a oferit 10 sfaturi tinerilor manageri:

1.      Învăţarea continuă este o parte importantă a dezvoltării personale şi profesionale. Oamenii care se află într-o continuă creştere, cel puţin în compania noastră, sunt cei care nu s-au oprit din învăţat. Dar trebuie să înveţi pentru că tu crezi în asta, nu pentru că aşa îţi sugerează managerul.

2.      Să fii mereu curios. “De ce?” este o întrebare magică. Foloseşte-o continuu. Iar dacă nu primeşti răspunsul care să te lămurească, adreseaz-o iar şi iar, de 20 de ori, până când ai înţeles. De cele mai multe ori, renunţăm după primul sau al doilea răspuns. Rămâni curios! Dacă nu eşti curios, nu poţi înţelege mediul în care te aflii şi nu poţi avea success.

3.      Găseşte-ţi o cale profesională care să aibă la bază o pasiune! Trebuie să îţi plac cee ace faci, e mult, mult mai uşor dacă nu trebuie să te forţezi zilnic.

4.      Oamenii sunt pe primul loc, iar rezultatele sunt secundare. Asta pentru că rezultatele vin, rezultatele pleacă, dar oamenii sunt cei alături de care le faci. Oamenii sunt prioritari.

5.      Nu există substituent al bunului simţ, atât în afaceri cât şi în viaţa privată. De cele mai multe ori avem tendinţa de a ne complica, de a analiza lucrurile foarte simple. Trebuie să înţelegem că avem de-a face cu oameni, la fel ca noi. Să ne punem filtrul omului normal şi să ne imaginăm ce am face noi în acea situaţie.

6.      Să îţi asumi riscuri, să încerci, să greşeşti şi să înveţi din greşeli. Frica de eşec este un lucru des văzut în mediul de business, iar din această cauză vedem oameni care nu îşi asumă riscuri. Trebuie să analizăm foarte bine conextul, dar recomand, pe cât posibil, să îţi asumi riscuri doar având în minte următorul lucru: greşeala este un lucru extraordinar în business, cât timp nu este un lucru constant. De obicei, felul în care oţi să progresezi, mergi înainte se învaţă mai bine din greşeli decât din reuşite.

7.      Întotdeauna spune-ţi părerea atunci când simţi că ai dreptate! Există un motiv pentru care simţi asta, iar părerea ta ar putea face diferenţa dintre o reuşită sau un eşec.

8.      Fii un bun ascultător! A asculta este mult mai important decât a vorbi. (De asta mă simt puţin ciudat astăzi, pentru că vorbesc cel mai mult de aici). Este o mare calitate, pe care trebuie să o foloseşti cât mai des.

9.      Nu subestima relaţiile interumane! După cum vedem, oamenii petrec din ce în ce mai puţin timp împreună pentru că avem mijloace de comunicare online. Totuşi, discuţiile face-to-face contează foarte mult, chiar şi în 2017, în această epocă a digitalizării.

10.  Întreabă-te mereu: ”Ce vreau să las în urmă?” Care este menirea ta? Cum ţi-ar plăcea ca oamenii să-ţi reflecte imaginea de acum în cinci sau 10 ani? Toate acestea sunt întrebări pe care ar trebui să ţi le pui mereu. Poţi să concretizezi asta sub forma unei idei? Dacă poţi este extraordinar, te va ajuta să-ţi conturezi deciziile şi strategiile pe care le vei lua de acum înainte.

Coca-Cola HBC România ocupă locul întâi în topul celor mai doriţi angajatori din industria bunurilor de larg consum, conform studiului afferent anului 2015, realizat de compania de recrutare Catalyst Solutions.

Citiţi povestea lui Jaak Mikkel în revista Business Magazin

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.