Profesii

Business Magazin. Cine sunt regii huselor de telefoane mobile din România: De la 300 de dolari Darius Petric şi Cosmin Preda au ajuns la afaceri de 60 de milioane de lei cu 200 de locaţii Contakt. Marea majoritate a huselor sunt din China

Autor: Andra Stroe

28.02.2021, 19:23 506

Dacă e să ne numim un obiect pe care îl folosim cel mai des de-a lungul zilei, cei mai mulţi vom alege, probabil, smartphone-ul. Utilizarea atât de frecventă a acestor dispozitive a dat naştere unei industrii de miliarde: husele de protecţie. Pe această nişă au mizat , când era încă la început în piaţa locală, şi antreprenorii Darius Petric şi Cosmin Preda, care au lansat şi crescut, cu ajutorul unui al treilea partener de business – Marcel Ioftor, o companie cu o cifră de afaceri de 60 de milioane de lei.

Povestea businessului Contakt a început în 2002, la Timişoara, oraşul în care Darius Petric şi Cosmin Preda se mutaseră, la 18 ani. Unul este din Dej, iar celălalt din Hunedoara, şi au luat drumul oraşului de pe Bega pentru a studia la Facultatea de Mecanică din cadrul Universităţii Politehnica. Cei doi şi-au descoperit pasiunea pentru business încă din studenţie, când au început să cumpere telefoane, să le decodeze şi apoi să le vândă. În 2002, cu o investiţie iniţială de 300 de dolari, au deschis un prim magazin de telefoane, într-un garaj.

„Chiar dacă acum pare mică, raportat la perioada aceea era o sumă mare. În anii 2000, preţul unui telefon nou cumpărat fără abonamentul unui operator de telefonie mobilă era destul de mare, fapt pentru care cererea pentru telefoane second hand sau pentru servicii de reparaţii era pe măsură. Astfel, am început treptat să strângem clienţi şi am deschis zona de service şi reparaţii telefoane, angajându-ne propriul nostru technician care ne-a ajutat să dezvoltăm acest segment”, îşi aminteşte Darius Petric. Ulterior, au deschis încă un magazin lângă gara din Timişoara – unul dintre cele mai tranzitate puncte din oraş, acesta fiind urmat de alte două-trei magazine.

Pe o perioadă de circa opt ani au activat în retailul GSM, iar din 2010 au început să comercializeze huse şi, mai apoi, alte accesorii, pe cont propriu. „Trebuie să menţionăm că la începutul activităţii noastre, segmentul de accesorii pentru telefoane era practic inexistent, în lipsa unei oferte variate de modele cum este astăzi, cu excepţia unor produse de bază de conectică precum încărcătoarele sau căştile.

De fapt, zona de accesorii pentru telefoane a crescut exponenţial odată cu lansarea pe piaţă a iPhone 4, în a doua parte a anului 2010, şi odată cu el au început să apară şi accesorii pentru alte modele de la alte branduri. Printre accesoriile care s-au vândut foarte bine la început au fost încărcătoarele, căştile, cablurile de date şi, ulterior, husele şi foliile de protecţie, care într-un timp scurt au început să fie solicitate”, spune Cosmin Preda.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO