Profesii

Brandul angajatorului, magnet de talente

09.10.2006, 13:32 85

Reputatia companiei si cultura sa organizationala sunt aspecte mult mai importante decat salariul si beneficiile in lupta pentru atragerea talentelor.
Calitatea si reputatia produselor si serviciilor oferite, cultura organizationala si atmosfera de lucru sunt cele mai importante aspecte de care trebuie sa tina cont un angajator care vrea sa atraga cei mai buni profesionisti, reiese dintr-un studiu international realizat de compania de consultanta in management Bernard Hodes.
Un alt aspect care joaca un rol serios in ecuatia recrutarii, in viziunea celor 500 de directori de resurse umane in-clusi in studiu, este reputatia etica a companiei. Surprinzator, pachetele sa-lariale si de beneficii au ramas la capatul listei.
Cu toate acestea, dezvoltarea si promovarea brandului de angajator nu pare sa fie una dintre cele mai arzatoare griji ale companiilor, in conditiile in care patru din zece angajatori nu dezvolta programe formale in acest sens.
Mai mult, doar un sfert dintre res-pondenti au declarat ca organizatia pe care o reprezinta are capacitatea necesara si beneficiaza de instru-mentele potrivite prin care sa masoare valoarea brandului de angajator, in termeni de recrutare si retentie. De asemenea, doar unul din opt respondenti este de parere ca valoarea acestui brand este puternic influentata de nivelul general de performanta al companiei.
Unul dintre motivele pentru care apare aceasta discrepanta, considera specialistii Bernard Hodes, este acela ca programele de consolidare a brandului de angajator au fost, in mod traditional, greu de justificat in termeni de rentabilitate. Chiar daca majoritatea angajatorilor nu si-au reglementat astfel de practici, importanta reputatiei pare sa ii fi pus pe multi de ganduri.
Astfel, peste o treime dintre managerii de resurse umane chestionati care au declarat ca organizatiile lor nu au programe de dezvoltare a brandului de angajator, au adaugat insa ca si-au facut planuri de a organiza intr-un mod formal actiunile nestructurate de branding deja existente. De altfel, aproape doua treimi dintre respodenti se asteapta sa introduca un astfel de program in urmatorii cinci ani.
Iar asta in conditiile in care avantajele consolidarii brandului de angajator sunt recunoscute in mod clar, 81% dintre managerii inclusi in studiu afirmand ca aceste programe usureaza procesele de atragere a candidatilor si aproape doua treimi (63%) considerand ca imbuna-tatesc retentia.
Potrivit studiului, organizatiile care nu tin cont de importanta acestui concept risca sa isi limiteze capacitatea de a atrage si a retine din randul noii generatii de talente.
In mod surprinzator insa, cercetarea a scos la iveala faptul ca un sfert din initiativele de imbunatatire a brandului de angajator pleaca din afara departamentelor de resurse umane, un alt departament activ in acest sens fiind cel de marketing, spre exemplu.
"Angajatii pun tot mai multe intrebari dificile despre angajatorii lor. In zilele noastre, oamenii se gandesc profund la implicatiile deciziei de a isi asocia reputatia carierei lor pe termen lung cu brandul unei anumite organizatii", a declarat Helen Rosethorn, director executiv al Bernard Hodes. In acest sens, a adaugat ea, brandul acelui angajator joaca un rol esential atunci cand vine vorba de a atrage, a retine talente si a permite acestora sa isi asocieze interesele si aspiratiile cu cele ale companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO