Profesii

BestJobs: Doi din trei angajaţi români se simt afectaţi emoţional de epidemia de coronavirus

BestJobs: Doi din trei angajaţi români se simt...

Autor: Laura Buciu

09.10.2020, 11:06 223

Unul din doi angajaţi români recunoaşte că gândurile neîncetate despre COVID-19 au făcut ca starea lor psihică să aibă de suferit, iar 23,6% că au fost chiar foarte afectaţi emoţional. Doi din trei sunt stresaţi de noile măsuri stricte pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2, arată BestJobs.

Nevoiţi să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp, mai bine de 42% dintre intervievaţi pe platforma de recrutare online BestJobs au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante şi dificile în această perioadă, în timp ce pentru 28% activitatea s-a desfăşurat normal, fără să se fi simţit presaţi sau stresaţi acum mai mult decât în condiţii obişnuite de lucru.

Pentru a-şi păstra o stare mentală bună, 32% dintre respondenţii la sondajul BestJobs spun că s-au odihnit şi s-au relaxat mai mult, 25% au făcut plimbări lungi în aer liber, alţi aproape 17% au făcut diverse activităţi împreună cu cei dragi, în timp ce 12% au făcut efort fizic mare, care i-a ajutat să rămână pozitivi şi să nu se lase cuprinşi de îngrijorare.

Anxietatea şi stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate şi a celor dragi sau cu situaţia incertă de la locul de muncă i-a determinat pe aproape 17% dintre angajaţii care au răspuns la sondajul BestJobs să ceară şi ajutorul unui specialist pentru a-şi menţine sănătatea psihică. Alţi 9% intenţionează să apeleze şi ei la această soluţie în perioada următoare.

Starea psihică generală, situaţia profesională şi deciziile financiare reprezintă principalele trei motive de nelinişte pentru jumătate dintre angajaţi. Întrebaţi şi ce i-a împiedicat să apeleze la serviciile unui consilier/terapeut până acum, 43,7% dintre respondenţi au invocat lipsa timpului şi/sau a banilor, iar 7,6% admit că au o reţinere în acest sens.

Nevoia pentru consiliere de specialitate există de mai multă vreme în piaţa din România, urmând modele deja testate şi validate pe plan internaţional, şi a fost accentuată în contextul epidemiei de COVID-19. Astfel, tot mai multe companii iau în calcul soluţii prin care să ofere angajaţilor servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extra salarial.

În ultimele luni, prin platforma integrată Avocado.red, care conectează utilizatorii cu terapeuţi, coachi şi alte tipuri de specialişti şi care este susţinută de expertiza de peste 18 ani a BestJobs, au fost desfăşurate 300 de sesiuni online de consiliere individuală, iar tendinţa este de creştere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO