Profesii

Bedros, Thales: Problema fundamentală a învăţământului superior din România este ruperea de realitate. Studenţii au noţiuni practice, dar nu ştiu să proiecteze sau să cerceteze. Ei ştiu de toate şi nimic

Autor: Luciana Georgescu

03.11.2014, 00:06 360
Construirea unei economii sustenabile, creşterea valorii adăugate pe lanţul trofic al produsului economic, introducerea pe piaţa forţei de muncă a unor studenţi cu cunoştinţe spe­cifice şi pregătire practică, dar şi creşterea compe­titivităţii la nivel internaţional prin adaptarea curriculei la piaţa actuală şi la nevoile ei au fost principalele teme de discuţie în cadrul ediţiei speciale a emisiunii ZF Live de la Universitatea de Vest Timişoara (UVT) de joi, 30 octombrie.
 
„Problema fundamentală a învăţământului superior din România este ruperea de realitate. Studenţii au noţiuni practice, dar nu ştiu să proiecteze sau să cerceteze. Ei ştiu de toate şi nimic. Este o diferenţă mare între modul în care sunt pregătiţi studenţii şi ceea ce le cere economia“, a spus Dan Bedros, preşedintele Consiliului Strategic Thales România.
 
Discuţiile privind crearea unui cadru care să le permită studenţilor dezvoltarea competenţelor practice vin în contextul în care Banca Comercială Română şi Universitatea de Vest din Timişoara au semnat un parteneriat instituţional strategic, parte a unei politici a băncii de asigurare a unei sustenabilităţi şi rezistenţe a economiei româneşti prin adresarea nevoii curente de forţă de muncă calificată.
 
„Parteneriatul presupune o conexiune între produsul mediului academic şi nevoia curentă, dar mai ales viitoare a mediului economic pentru studenţi cu cunoştinţe specifice şi practice care să poată fi integraţi pe piaţa muncii din România“, a declarat Sergiu Manea, vicepreşedinte BCR, invitat la emisiunea ZF Live.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO