Profesii

6 din 10 angajaţi din servicii au lucrat de acasa în perioada crizei sanitare. Cum arată profilul românilor care au profesat remote în timpul pandemiei de COVID-19

6 din 10 angajaţi din servicii au lucrat de acasa în...

Autor: Cristina Bellu

15.06.2020, 13:20 759

Aproximativ 6 din 10 angajaţi din domeniul serviciilor au fost nevoiţi să lucreze de acasa în perioada crizei sanitare generată de pandemia de COVID-19, cei mai mulţi dintre aceştia având vârsta de până în 45 de ani şi o experienţă de lucru în domeniu de maximum 5 ani, potrivit unui sondaj realizat de Ipsos România în parteneriat cu BestJobs şi cu alte platforme de recrutare online din România.

“Mai bine de jumătate (58%) dintre angajaţii din domeniul serviciilor au lucrat de acasă în perioada crizei epidemiologice. Cei mai mulţi dintre angajaţii care au lucrat remote au, în general, până în 45 de ani, studii superioare (57%), un nivel mediu de experienţă de lucru în domeniu, de 2 până la 5 ani (61%), şi muncesc mai ales în Bucureşti (65%)”, transmit reprezentanţii BestJobs.

Potrivit acestora, jumătate dintre angajaţii care lucrează remote spun că au reuşit să găsească soluţii şi să se adapteze la noul regim de muncă pe cont propriu, fie pentru că aveau deja experienţa lucrului la distanţă dinainte de criza cauzată de pandemia cu noul tip de coronavirus, fie pentru că s-au inspirat de pe internet, în timp ce alţi 25% spun că au fost forţaţi de împrejurări să se descurce singuri, în lipsa unui sprijin din partea angajatorului.

Datele BestJobs  arată că cei mai mulţi dintre angajaţii chestionaţi lucrează în domenii asociate producţiei (34%) şi spun că erau deja nemulţumiţi de locul actual de muncă (39%), motiv pentru care îşi caută activ un nou job, fiind dispuşi chiar să schimbe domeniul (37%).

Provocările privind îndeplinirea sarcinilor de serviciu pe care le întâmpină angajaţii care lucrează remote diferă în funcţie de vârstă. Astfel, cei cu vârsta de până în 34 de ani se plâng mai ales de izolare socială (47%), de dificultăţile în a-şi menţine programul de lucru obişnuit (42%) şi de faptul că sunt foarte uşor distraşi de alte activităţi (28%).  În schimb, salariaţii cu vârsta de peste 35 de ani spun că au fost nevoiţi să înveţe noi deprinderi profesionale într-un timp extrem de scurt (20%) în care au trebuit să să facă faţă, în paralel, şi responsabilităţilor familiale(23%).

În ceea ce priveşte de starea emoţională a angajaţilor, cei mai mulţi dintre aceştia spun că sunt îngrijoraţi cu privire la viitorul lor (46%), optimişti totuşi (40%), dar şi tensionaţi (31%), potrivit sondajului.

Jumătate dintre respondenţi recunosc, însă, că situaţia actuală le creează emoţii şi sentimente contradictorii şi amestecate. Tinerii de până în 34 de ani, aflaţi în general la început de carieră, trec uşor de la impulsivitate, iritare, plictiseală şi tensiune la detaşare, scepticism, ambiţie şi sentimentul că se află într-o poziţie privilegiată comparativ cu alţii. Angajaţii cu experienţă de muncă, trecuţi de 35 de ani, deşi experimentează stări de tensiune, se declară cu precădere pragmatici, dar şi privilegiaţi şi toleranţi.

Studiul Ipsos a fost desfăşurat în perioada 11-17 mai 2020 în rândul a 4.221 de români prezenţi pe cele mai importante platforme de recrutare din România, printre care şi BestJobs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO