Miliarde de dolari se irosesc în SUA pe campanii TV care nu ajung la publicul ţintă vizat

Autor: Andreea Mindrila 28.08.2012

Campaniile publicitare televizate derulate la nivel naţional în SUA nu reuşesc să ajungă la o mare parte a publicului ţintă, potrivit unui studiu bazat pe datele de vizionare a reclamelor, scrie Financial Times.

Pe baza datelor obţinute de Nielsen şi Kantar Media, compania de monitorizare a reclamelor Simulmedia a ajuns la concluzia că în multe cazuri 75% dintre reclamele televizate sunt urmărite de doar 20% din publicul ţintă vizat.

Potrivit raportului propriu, campania derulată la TV de Unilever pentru produsul Axe, în valoare de 6,3 milioane dolari, a fost văzută în martie anul acesta de doar 40% din publicul ţintă, respectiv segmentul de vârstă 18-24 de ani.

Această situaţie este valabilă şi în cazul companiei americane Progressive Insurance, care a cheltuit în iunie 31,9 milioane de dolari pentru reclame difuzate pe TV, însă 20% dintre adulţii cu vârsta de peste 20 de ani nu au urmărit nicio reclamă în luna respectivă.

Această situaţie a fost observată în cazul mai multor campanii publicitare realizate de unii dintre cei mai mari advertiseri din SUA.

În pofida segmentării audienţei şi orientării către new media, multe companii alocă cea mai mare parte a bugetelor de marketing pentru cheltuielile cu publicitatea la TV.

Advertiserii din SUA vor aloca în acest an 42,2% din cheltuielile totale cu publicitatea pentru campaniile televizate, o proporţie mai mare faţă de procentul de 39% alocat în urmă cu cinci ani, potrivit estimărilor GroupM, cea mai mare reţea de media buying din lume, parte a grupului de comunicare WPP, primul după venituri la nivel global.

"Atitudinea faţă de publicitatea la TV a fost mereu aceasta. Pentru că nu puteam să facem nimic, doar râdeam, dar nu este deloc amuzant să irosim miliarde şi miliarde de dolari", spune preşedintele companiei de consultanţă MediaLink, Wenda Millard, care lucrează cu marketeri şi agenţii de publicitate, inclusiv Simulmedia.

Unilever nu a răspuns solicitării de a comenta, potrivit Financial Times.