Generali pune capăt istoriei de 16 ani a brand-ului Ardaf

Autor: Ciprian Botea 28.08.2012

Italienii de la Generali au decis să renunţe la brand-ul Ardaf, unul dintre cele mai cunos­cu­te din piaţa asigurărilor, iar asigură­torul lo­cal urmează să vândă poliţe prin intermediul unei singure reţele sub sigla Generali şi să în­chidă mai multe agenţii. Clienţii au fost deja no­tificaţi cu privire la această modificare.

Companiile Generali şi Ardaf au fuzionat în toamna anului trecut sub numele de Ge­nerali România, dar italienii au păstrat ambele bran­duri şi reţeaua teritorială, care ajungea la aproape 230 de sucursale şi agenţii la finalul anu­lui trecut. Cele două braduri au fost păs­trate în condiţiile în care se adresau unor baze de clienţi diferite: Ardaf vindea preponderent pro­duse de retail, iar Generali se concentra mai mult pe segmentul corporate.

Ardaf avea o istorie de apropae 20 de ani pe piaţa românească, fiind înfiinţată în 1992 de fosta bancă Dacia Felix, intrată în faliment la sfâr­şitul anilor '90, ca o companie de asigurare a creditelor. Brand-ul Ardaf a apărut în 1996 pe fon­dul încercărilor companiei de a-şi reduce de­pendenţa de banca-mamă.

Compania a intrat sub umbrela Generali în 2008 ca urmare a unui joint-venture între italieni şi fondul de investiţii ceh PPF. Cehii preluaseră Ardaf cu un an înainte de la omul de afaceri Ovidiu Tender după ce compania trecuse printr-un proces de reorganizare sub administrare specială.

Decizia de a renunţa la brand-ul Ardaf vine în contextul în care Generali încearcă să se re­po­ziţioneze pe piaţă după pierderi de 20 mil. euro în 2011 şi să revină pe profit începând de anul viitor. Strategia companiei vizează sub­scri­eri mai mari din asigurări de viaţă, Casco şi asi­gu­rări de locuinţe şi renunţarea la contrac­te­le de răspundere civilă auto cu daunalitate ridicată.

Fuziunea de anul trecut a venit în contex­tul în care Ardaf acumulase pierderi de zeci de milioane de euro în anii anteriori şi pierduse constant cotă de piaţă. Noua companie a raportat anul trecut subscrieri de 136 mil. euro, în scădere cu 13% şi a avut o pierdere record din cauza cheltuielilor cu fuziunea şi a daunelor mari plătite pe poliţe RCA.

Asigurătorul şi-a bugetat pentru anul acesta o scădere de cinci ori a pierderilor, până la 3,7 mil. euro şi vrea să revină pe profit înce­pând de anul viitor. Afacerile companiei s-au sta­bilizat în primul semestru din acest an, iar obiec­tivul principal în acest moment este revenirea pe creştere a vânzărilor.