Generali pune capăt istoriei de 16 ani a brand-ului Ardaf
Italienii de la Generali au decis să renunţe la brand-ul Ardaf, unul dintre cele mai cunoscute din piaţa asigurărilor, iar asigurătorul local urmează să vândă poliţe prin intermediul unei singure reţele sub sigla Generali şi să închidă mai multe agenţii. Clienţii au fost deja notificaţi cu privire la această modificare.
Companiile Generali şi Ardaf au fuzionat în toamna anului trecut sub numele de Generali România, dar italienii au păstrat ambele branduri şi reţeaua teritorială, care ajungea la aproape 230 de sucursale şi agenţii la finalul anului trecut. Cele două braduri au fost păstrate în condiţiile în care se adresau unor baze de clienţi diferite: Ardaf vindea preponderent produse de retail, iar Generali se concentra mai mult pe segmentul corporate.
Ardaf avea o istorie de apropae 20 de ani pe piaţa românească, fiind înfiinţată în 1992 de fosta bancă Dacia Felix, intrată în faliment la sfârşitul anilor '90, ca o companie de asigurare a creditelor. Brand-ul Ardaf a apărut în 1996 pe fondul încercărilor companiei de a-şi reduce dependenţa de banca-mamă.
Compania a intrat sub umbrela Generali în 2008 ca urmare a unui joint-venture între italieni şi fondul de investiţii ceh PPF. Cehii preluaseră Ardaf cu un an înainte de la omul de afaceri Ovidiu Tender după ce compania trecuse printr-un proces de reorganizare sub administrare specială.
Decizia de a renunţa la brand-ul Ardaf vine în contextul în care Generali încearcă să se repoziţioneze pe piaţă după pierderi de 20 mil. euro în 2011 şi să revină pe profit începând de anul viitor. Strategia companiei vizează subscrieri mai mari din asigurări de viaţă, Casco şi asigurări de locuinţe şi renunţarea la contractele de răspundere civilă auto cu daunalitate ridicată.
Fuziunea de anul trecut a venit în contextul în care Ardaf acumulase pierderi de zeci de milioane de euro în anii anteriori şi pierduse constant cotă de piaţă. Noua companie a raportat anul trecut subscrieri de 136 mil. euro, în scădere cu 13% şi a avut o pierdere record din cauza cheltuielilor cu fuziunea şi a daunelor mari plătite pe poliţe RCA.
Asigurătorul şi-a bugetat pentru anul acesta o scădere de cinci ori a pierderilor, până la 3,7 mil. euro şi vrea să revină pe profit începând de anul viitor. Afacerile companiei s-au stabilizat în primul semestru din acest an, iar obiectivul principal în acest moment este revenirea pe creştere a vânzărilor.