CertSIGN a lansat un serviciu de arhivare electronică legală a documentelor în format electronic

Autor: Adrian Dumitrache 28.08.2012

Furnizorul de servicii de securitate şi de certificare privind semnătura electronică certSIGN a lansat, marţi, un serviciu care permite arhivarea electronică legală a documentelor emise în format electronic, a anunţat compania.

"În conformitate cu Legea 135/2007 a arhivării electronice, certSIGN lansează serviciul şi aplicatia de arhivare electronică cu valoare legală, fiind în prezent singura companie din România care a implementat o aplicaţie web funcţională. Cu ajutorul soluţiei, se arhivează originalul documentului şi nu o copie a acestuia, documentul autentic putând fi prezentat autorităţilor la cerere", se arată într-un comunicat al certSIGN.

Prin intermediul acestui serviciu, persoanele care depun declaraţiile fiscale în format electronic le vor putea gestiona mai uşor şi mai rapid, reducându-şi, în acelaşi timp, costurile de imprimare cu până la 80%.

"Dacă toate cele 450.000 de companii active pe piaţa românească ar arhiva electronic declaraţiile fiscale, s-ar economisi printuri în valoare de cel puţin 20 de euro pentru fiecare societate, rezultând o economie totală de nouă milioane de euro", a declarat directorul de dezvoltare afaceri al companiei, Adrian Floarea.

Preţul serviciului de arhivare electronică este inclus în preţul certificatului digital valabil pe o perioadă de un an de zile, respectiv 47 euro, fără TVA.

certSIGN este furnizor de servicii de securitate şi de certificare privind semnătura electronică, parte a grupului UTI, unde pachetul majoritar este deţinut de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu.