Şeful agenţiei Perfect Tour: Mulţi români au renunţat la vacanţe, dar am reuşit să creştem cu 20% datorită clienţilor VIP şi firmelor

Autor: Mirabela Tiron 26.08.2012

Sorin Văduvoiu, directorul general al agenţiei de turism Perfect Tour, una dintre cele mai mari companii de pe piaţa de profil, spune că vânzările au crescut cu 20% în primul semestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, chiar şi în condiţiile în care după deprecierea leului, pe fondul tensiunilor politice, mai mulţi români au renunţat la vacanţe.

"Am exploatat mai bine anumite canale, respectiv cel al agenţiilor partenere şi cel al clienţilor corporate şi VIP, care alocă peste 3.000 de euro pentru o vacanţă", spune Sorin Văduvoiu. Creşterea cifrei de afaceri a venit atât din vânzarea vacanţelor, cât şi din serviciile pentru clienţii corporate. Pentru al doilea semestru Sorin Văduvoiu aşteaptă un avans tot de circa 20% pe fondul creşterii cererilor din partea clienţilor persoane juridice.

Până la finalul anului agenţia de turism aşteaptă afaceri în creştere cu două cifre faţă de anul trecut, când a înre­gistrat o cifră de afaceri de 94 milioane de lei (21,8 milioane de euro) şi un profit de 451.000 de lei (104.000 euro), potrivit datelor de la Ministerul de Fi­nanţe. Compania Perfect Tour este deţinută de Corina Păcuraru.

"România nu este văzută cu ochi buni de străini"

"Ne afectează tot ce se întâmplă la nivel politic, avem nevoie de stabilitate şi predictibilitate. Este o situaţie neplăcută, deprecierea leului i-a determinat pe unii clienţi să renunţe la vacanţă. Nu ştim în ce direcţie ne îndreptăm", a spus el.

Văduvoiu a mai precizat că ar vrea să vadă o reducere a TVA-ului la 9% pe toate serviciile din turism, măsuri de stimulare a aducerii de turişti străini în România, dar şi dezvoltarea infrastructurii, care va avea efecte asupra mai multor industrii.

Până acum măsurile pe care Ministerul Turismului le-a luat pentru promovarea României în rândul străinilor au fost contestate de câteva agenţii de turism locale, iar mediul de business aşteaptă în continuare proiecte concrete de dezvoltare a turismului. Cel mai mediatizat şi criticat proiect aprobat de noul ministru al turismului Eduard Hellvig este campania de promovare a brandului turistic în cadrul festivalului B'estfest, a concertului susţinut de cântăreaţa Lady Gaga la Bucureşti şi a celui pe care îl va susţine formaţia Red Hot Chilli Peppers, care a costat un sfert de milion de euro.

"România nu este văzută cu ochi buni de străini, acum, după ce tot se întâmplă la nivel politic, cu siguranţă că imaginea ţării va avea de suferit mai mult."

Datele de la BNR arată că străinii au cheltuit pe vacanţe în România un miliard de euro anul trecut, mai puţin cu 14% faţă de 2007 şi cu 25% mai puţin faţă de 2008. În acelaşi timp, suma lăsată de români pe vacanţe în străinătate a fost de 1,4 miliarde de euro, cu 25% mai mare faţă de 2007. Pentru al patrulea an consecutiv, suma de bani pe care străinii au cheltuit-o pe vacanţe în România a fost mai mică decât cea pe care românii au lăsat-o în străinătate.

Vacanţe de miliarde

Românii au cheltuit anul trecut 1,4 miliarde de euro pe vacanţe în afara ţării, în timp ce străinii au cheltuit un miliard de euro în ţara noastră, balanţa din turism fiind negativă. Deficitul pe anul trecut este de aproape 400 de milioane de euro, nivel apropiat de cel din 2010. Încă din 2008 balanţa de plăţi în turism înregistrează un deficit, cu un an în urmă balanţa fiind pozitivă.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro