În două luni, doi retaileri de modă, Kiabi şi Sprider, au părăsit România. Care este motivul?
În decurs de doar două luni, doi retaileri străini de haine şi-au anunţat planurile de vânzare a operaţiunilor din România. Kiabi este un comerciant deţinut de una dintre cele mai bogate familii din Franţa. Sprider a venit pe piaţa locală din Grecia, unde deţine prima poziţie în retailul de modă.
În ultimii trei ani criza financiară a "găurit" buzunarele românilor şi a lăsat goluri în portofelele lor. În acest context, în cazul alimentelor, al produselor de curăţenie şi al electrocasnicelor, oamenii s-au orientat către primul nivel de preţ, acesta devenind principalul criteriu în procesul de achiziţie.
Anca Tăzlăoanu, brand consultant pentru agenţia de strategie şi design de brand BrandTailors, afirmă că există un cumul de factori care garantează profitabilitatea marilor retaileri internaţionali de îmbrăcăminte. Este vorba de alegerea atentă a spaţiilor de retail, decorarea vitrinelor, unul dintre cei mai importanţi vectori de comunicare ai brandurilor de modă, de designul colecţiilor şi de calitatea materialelor. Preţul vine la urmă.
"Brandul contează foarte mult. Brandurile internaţionale care intră pe piaţa românească se bucură de o mare notorietate încă dinainte să facă acest pas. Unele dintre ele sunt aşteptate de ani de zile de către români." Citiţi mai mult despre exiturile magazinelor de modă din România pe www.bmag.ro