Elveţienii de la Holcim au vândut mai puţin ciment pe piaţa locală în primele şase luni

Autor: Anca Dumitrescu 15.08.2012

Volumul vânzărilor de ciment şi clincher ale Holcim România a scăzut cu 1% în primul semestru, faţă de perioada similară a anului trecut, iar preţurile au crescut cu 1,2%, a anunţat, miercuri, grupul elveţian Holcim.



În cazul vânzărilor de agregate, volumul a urcat cu 19,8%, iar preţurile cu 14,3%.

Volumul vânzărilor de ciment şi clincher ale Holcim în Europa a scăzut cu 6,3% în primele şase luni, cel mai mare declin fiind înregistrat în Spania, de 32,2%, Bulgaria, de 30,1%, şi Italia, de 29,9%.

Holcim, al doilea mare producător de ciment la nivel mondial, deţine în România două fabrici de ciment, la Aleşd şi Câmpulung, o staţie de măcinare, la Turda, 18 staţii ecologice de preparare a betoanelor, cinci staţii de agregare, două staţii de lianţi speciali, precum şi terminale de ciment la Bucureşti şi Turda.

La nivel de grup, vânzările au crescut în primul semestru cu 2,1%, la 10,1 miliarde de franci elveţieni. Profitul net a avansat cu 9%, la 389 milioane de franci.