AstraZeneca, mai optimistă după ce a bătut palma cu Pfizer

Autor: Mădălina Dediu Panaete 14.08.2012

Compania farmaceutică AstraZeneca şi-a mărit aşteptările privind veniturile pe care le va realiza în acest an după ce a semnat un acord prin care cedează companiei americane Pfizer drepturile de comercializare a versiunii fără prescripţie medicală a celui mai vândut medicament de arsuri stomacale Nexium, scrie Financial Times.

Grupul farmaceutic anglo-suedez a spus că rivalul său american a fost de acord să-i plătească 250 de milioane de dolari pentru a obţine drepturile exclusive de vânzare a Nexium, medicament cunoscut pe piaţa din SUA ca "pastila violet". AstraZeneca îşi va păstra drepturile de comercializare a medicamentului în varianta cu prescripţie medicală şi spune că comercializarea Nexium fără reţetă trebuie să primească avizul autorităţilor americane şi, dacă totul merge bine, va fi pus în vânzare până în 2014.

În prima jumătate a acestui an, AstraZeneca a raportat vânzări ale medicamentului Nexium în valoare de 1,9 miliarde de dolari, cu 15% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

"Acest acord va ajuta AstraZeneca să realizeze valorificarea pe termen lung a acestui brand şi a altor branduri din portofoliu", a afirmat Tony Zook de la AstraZeneca.