Frank Wagner, CEO-ul Penny Market, a renunţat la funcţie după ce a dus afacerile la peste 400 de milioane de euro

Autor: Cristina Rosca 26.07.2012

Frank Wagner (39 de ani) a renunţat la funcţia de CEO al lanţului de magazine de tip discount Penny Market, parte a grupului german Rewe, la doi ani de la numire. În timpul mandatului său afacerile au urcat la peste 400 mil. euro, în timp ce profitul a ajuns la minimul ultimilor ani.

"Frank Wagner ne-a anunţat că părăseşte compania pentru a se dedica unor proiecte personale", spune Marco Sandner, care lucrează la departa­men­tul de corporate communications pen­tru Rewe Group. El nu oferă alte detalii.
Odată cu plecarea lui Wagner conducerea operaţiunilor locale ale Penny Market România a fost preluată de Gunter Becker. El ocupă poziţia de CEO a Discount Internaţional - divizia de magazine de tip discount a ger­manilor de la Rewe - şi se va ocupa şi de supervizarea operaţiunilor din România pentru moment.
"Gunter Becker, CEO-ul Discount International, a preluat pentru moment atribuţiile lui Frank Wagner. Nu putem oferi mai multe informaţii despre con­ducerea Penny Market în România", adaugă Marco Sandner.
Pe piaţa locală, la nivel de top management a fost adus şi Simon Ha­mersky, care a fost numit în funcţia de director operaţional al Penny Mar­ket XXL, unul dintre cele două formate de magazine aduse de germani în Ro­mânia. Din noua poziţie el îi va raporta lui Gunter Becker.
Afacerile au continuat să crească
Frank Wagner, care a ocupat an­terior şi poziţia de director operaţional al Penny Market, a renunţat la poziţia de conducere a lanţului ce include ma­gazinele cu acelaşi nume şi unităţile Penny Market XXL la mai puţin de doi ani după ce a fost numit. În timpul mandatului său au fost deschise peste 20 de magazine, iar cifra de afaceri a urcat la 412,9 mil. euro anul trecut. Deşi afacerile au avansat cu 7%, pro­fitul a scăzut la 1,2 mi­lioane de eu­ro, o valoare de şase ori mai mi­că decât în 2010.
Chiar dacă în perioada 2009-2011 con­su­mul a scăzut cu­mu­lat cu aproa­pe 20%, afa­ce­rile Penny Market România au crescut constant în fiecare din ultimii trei ani. Avansul poate fi explicat pe de o parte prin deschiderile de noi ma­gazine, iar pe de alta prin politica de preţuri mici care carac­terizează magazinele de tip discount.
Pe piaţa locală de discount activează în prezent doar doi ju­cători - Penny Market şi Lidl -, după ce lanţul Minimax Discount a ieşit de pe piaţă, iar Profi s-a reprofilat pe segmentul de supermarket de proximitate.
Lanţul german Lidl a intrat oficial anul trecut pe piaţa locală şi a mizat pe o expansiune agresivă, depăşind Penny Market ca număr de magazine şi ajungând acum la 142 de unităţi. În prezent pe segmentul de discount grupul Rewe deţine în România 133 de magazine - 127 Penny Market şi 6 Penny Market XXL.
Germanii de la Rewe sunt prezenţi pe piaţa locală şi cu supermarketurile Billa.
Se repoziţionează?
Magazinele de tip discount sunt caracterizate printr-o pondere mare a produselor marcă proprie, în unele cazuri chiar de peste 50%. În cazul Lidl acestea ajung să reprezinte 80% din totalul ofertei de produse.
În cazul Penny Market, una dintre cele mai discrete prezenţe de pe piaţa locală de comerţ modern, nu este cunoscută această pondere.
Retailerul german nu oferă informaţii despre activitatea din România, singurele date disponibile sunt cele afişate pe site-ul Ministerului de Finanţe o dată pe an.
Presa internaţională de profil anunţă însă că Rewe se gândeşte să renunţe la modelul actual de business pe formatul de discount, model care presupune existenţa în magazine a unui număr mare de produse marcă proprie.
Retail Week, una dintre cele mai cunoscute publicaţii de profil, anunţa în urmă cu câteva luni că grupul Rewe se gândeşte să reorganizeze lanţul Penny Market şi să îl relanseze sub un nou concept, asemănător celui de super­market, cu mai multe branduri, mai puţine produse non-alimentare şi cu un nou management.
În cazul magazinelor remodelate vânzările au crescut între 10 şi 20%. În cazul reţelei din România nu este cunoscut dacă acest proiect va fi implementat sau care este stadiul său.