Profitul PepsiCo a scăzut cu 21% în trimestrul al doilea

Autor: Anca Dumitrescu 25.07.2012

Profitul net al PepsiCo, cel mai mare producător de snack-uri la nivel mondial, a scăzut cu 21% în trimestrul al doilea, la 1,49 miliarde de dolari, de la 1,89 miliarde de dolari în urmă cu un an, după ce compania a majorat preţurile, şi a fost sub aşteptările analiştilor, transmite Bloomberg.



Directorul general Indra Nooyi a majorat cu 4% preţurile produselor companiei, la nivel mondial, după o creştere de 5% efectuată în primele trei luni ale acestui an.

Nooyi a mărit totodată cheltuielile media cu peste 40%, pentru promovarea unor branduri precum Doritos, Mountain Dew şi Pepsi-Cola, după încetinirea creşterii profitului, anul trecut.

"PepsiCo lucrează pentru readucerea afacerilor la un nivel decent. Traiectoria continuă să fie pozitivă pentru operaţiunile de bază", a declarat John Faucher, analist la JPMorgan Chase în New York.

Vânzările au coborât în trimestrul al doilea cu 2,2%, la 16,5 miliarde de dolari, după ce compania a efectuat schimbări de franciză la operaţiunile de îmbuteliere din China şi Mexic.

Volumul vânzărilor a urcat cu 6% în cazul snack-urilor şi cu 1% în privinţa băuturilor.