Happy Tour, Eximtur şi Perfect Tour rămân cele mai mari agenţii de turism din România

Autor: Liviu Iancu 24.07.2012

Happy Tour, Eximtur şi Perfect Tour au rămas cele mai mari agenţii de turism din România şi după afacerile derulate anul trecut, având rezultate în creştere cu 8-17%, iar primele 100 de agenţii au avut afaceri cumulate de 470 de milioane de euro, în creştere cu aproape 10% faţă de 2010.

Primele 100 de agenţii din România au înregistrat anul trecut o cifră de afaceri cumulată de peste 2 miliarde de lei (470 milioane de euro), faţă de aproape 1,8 miliarde de lei în 2010 (aproape 430 de milioane de euro), ceea ce reprezintă o creştere în euro de peste 9%.

Happy Tour, cea mai mare agenţie din ultimii ani din România, şi-a menţinut prima poziţie şi în 2011, cu afaceri de 165,4 milioane de lei. Agenţia, administrată de fondul spaniol de investiţii GED, şi-a majorat anul trecut afacerile cu 15%.

Cu o cifră de afaceri de 134,4 milioane de lei, Eximtur ocupă locul doi, poziţie pe care şi-a păstrat-o în ultimii ani. Firma, deţinută de soţii Lucia şi Radu Morariu, a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri de 17%.

Locul trei este ocupat de Perfect Tour, cu afaceri de 94,3 milioane de lei, în creştere cu 8%. Touroperatorul îi are ca acţionari pe Corina Păcuraru şi Damian Crivţonencu.

Pe locul patru se situază Accent Travel & Events, deţinută indirect de familia lui Sorin Ovidiu Vântu. Agenţia a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 71 de milioane de lei, în creştere cu 12%.

Cea mai spectalculoasă intrare în top aparţine Vola, o agenţie de turism online cu acţionari polonezi, care şi-a crescut de aproape trei ori afacerile, ajungând la 66,5 milioane de lei anul trecut şi plasându-se astfel pe locul cinci în top.

Locul şase este ocupat de Business Travel Turism, agenţie specializată în turismul de afaceri, care a înregistrat vânzări de 58,2 milioane de lei, în scădere cu 3%.

Hotel Air a coborât o poziţie, până pe locul şapte, deşi a avut afaceri în creştere cu 17%, la 57 milioane de lei.

Business Travel Turism a coborât la rândul său un loc, cu afaceri de 56 de milioane de lei, în creştere cu 24%.

De la locul cinci anul trecut, Marshal Turism a coborât pe nouă, cu afaceri de 55,1 milioane de lei, în creştere cu 3%.

Prestige Tours, achiziţionată anul trecut de Happy Tour, a avut o cifră de afaceri de 51 de milioane de lei, în creştere cu 31%, dar a coborât de pe locul opt pe zece.

Locurile 11-20 în topul celor mai mari agenţii sunt ocupate de Prompt Service (50,7 milioane lei), Olimpic Internaţional (48 milioane lei), Danco Pro Communication (44 milioane lei), Mareea Comtur (43,5 milioane lei), Weco TMC (41,2 milioane lei), Paravion (38,5 milioane lei), Jinfo Tours (37,8 milioane lei), Transilvania Travel (33,9 milioane lei), Wens Tour (28,2 milioane lei) şi Paralela 45 (27,4 milioane de lei).

După profitul net, locul 1 este ocupat de Business Travel Turism (2,77 milioane lei), topul continuând cu Eximtur (1,75 milioane lei), Paralela 45 (1,75 milioane lei), Prestige Tour (1,54 milioane lei), Olimpic Internaţional (1,41 milioane lei), Vola (1,21 milioane lei), Accent Travel (1,03 milioane lei), Happy Tour (910.000 lei), Hotel Air (899.000 lei) şi Danco pro (640.000 lei).