Marcu, MedLife: Am putea termina anul cu 60 mil. euro dacă mediul politic este stabil

Autor: Cristina Roşca 23.07.2012

Operatorul de servicii medicale MedLife ar putea termina anul cu afaceri de 60 de milioane de euro, peste estimările iniţiale şi peste nivelul din 2011, în contextul în care ritmul de creştere al businessului din primul semestru se menţine şi în cea de-a doua parte a anului. Evoluţia va depinde însă de contextul economic şi politic local.

"Având în vedere evoluţia din primul semestru, ne aşteptăm să depăşim estimările iniţiale şi să ajungem până la 60 milioane euro. Evident, dacă situaţia politică nu se va stabiliza, vor fi consecinţe importante asupra investiţiilor viitoare", spune Mihai Marcu, preşedintele MedLife.

În primele şase luni ale acestui an compania a obţi­nut o cifră de afaceri de 126 milioane de lei (circa 29 mil. euro), în creştere cu 26% comparativ cu perioada similară a lui 2011.

Avansul a fost susţinut de segmentul corporate (plus 40% în semestrul întâi) şi de segmentele de clinici şi laboratoare. Segmentul corporate a ajuns să contribuie cu circa 30% la cifra de afaceri a grupului MedLife în contextul în care numărul de abonaţi a crescut cu 45.000, până la un total de 200.000.
 

Retailul aduce cei mai mulţi bani

Cea mai mare pondere în totalul businessului continuă să o aibă segmentul de retail, respectiv al pacienţilor care plătesc pentru fiecare serviciu utilizat. Astfel, cele 880.000 de persoane care au trecut în primele şase luni pragul uneia dintre clinicile sau al unuia dintre laboratoarele MedLife au contribuit cu 60-62% la cifra de afaceri a grupului controlat de familia Marcu. Fondurile oferite de Casa Naţională de Asigurări au o pondere în afacerile MedLife de sub 8%.

Trendul ascendent al afacerilor MedLife din primele şase luni ale acestui an a fost susţinut şi de investiţiile de la zero şi de achiziţiile companiei. Acestea au contribuit atât la creşterea numărului de clienţi, cât şi a veniturilor. Astfel, în ultimele 12 luni portofoliul companiei s-a extins cu două hyperclinici, două laboratoare, trei centre de excelenţă în dermatologie estetică, herniologie şi patologia tiroidiană, 3 farmacii, precum şi 5 spitale mono şi pluridisciplinare.
 

Investiţii mai mici

MedLife este cel mai mare operator din piaţa serviciilor medicale private după cifra de afaceri din 2011, de aproximativ 50 mil. euro, arată o analiză a ZF, compania operând 9 clinici de mari dimensiuni (atât în Bucureşti, cât şi în ţară), 8 laboratoare de analiză, 6 spitale, 3 maternităţi, dar şi farmacii şi alte centre.

După investiţiile masive din 2011, operatorul de servicii medicale vede 2012 ca pe un an al consolidării.

"Cu toate acestea, vom mai susţine investiţii punctuale, ca spre exemplu cea în extinderea Hyperclinicii Titan, în cazul căreia estimăm dublarea capacităţii până la finele anului. De asemenea, ne vom extinde cu puncte de lucru pentru recoltare în mai multe oraşe din ţară. Între planurile noastre pentru acest an se numără şi investiţiile în echipamente de nişă pe zonele de chirurgie, radiologie şi imagistică", spune Mihai Marcu, fără a da însă detalii despre valoarea investiţiilor.

Deşi până la finele lui 2012 nu se anunţă nicio nouă deschidere, pentru 2013 este planificată inaugurarea spitalului de urgenţă amplasat vizavi de Spitalul de Urgenţă Floreasca (de stat).