ANCOM amendează din nou Total Post şi îi suspendă dreptul de a presta servicii poştale

Autor: Liviu Iancu 18.07.2012

Sancţiunile au fost primite de Total Post pentru furnizarea serviciilor poştale având ca obiect trimiteri de corespondenţă în greutate de până la 50 de grame la un tarif mai mic de 2 lei/trimitere, încălcând astfel dreptul rezervat exclusiv Poştei Române.

Este cea de-a treia amendă contravenţională aplicată Total Post pentru încălcarea aceloraşi prevederi legale pentru care a mai fost sancţionat cu 10.000 de lei în luna octombrie 2011 şi, respectiv, în cu 50.000 de lei în luna mai a acestui an.

Pe lângă amendă, ANCOM a dispus suspendarea pe o perioadă de trei luni a dreptului de a furniza toate categoriile de servicii poştale pentru care Total Post este autorizată. Dacă, după expirarea perioadei de suspendare, furnizorul nu elimină cauzele care au determinat luarea măsurii, ANCOM poate dispune retragerea dreptului de a furniza servicii poştale.

"Dat fiind faptul că în ultima perioadă am descoperit mai multe cazuri de încălcare a drepturilor rezervate Poştei Române, atragem din nou atenţia asupra prevederilor legale: singura companie care poate oferi pe trimitere un preţ mai mic de 2 lei în cazul trimiterilor de corespondenţă cu greutatea cuprinsă între 0 şi 50 de grame este Poşta Română. Prestarea de servicii poştale de către alţi furnizori fără respectarea acestor limite de greutate şi de tarif constituie contravenţie şi va fi sancţionată corespunzător. Nerespectarea prevederilor legale din domeniul serviciilor poştale poate atrage suspendarea dreptului de a furniza servicii poştale, cum s-a întâmplat în acest caz, sau chiar retragerea definitivă a acestui drept", a declarat într-un comunicat Cristin Popa, directorul Direcţiei Executive Monitorizare şi Control din cadrul ANCOM.

Compania Naţională Poşta Română beneficiază de drepturi rezervate pentru că, în calitate de furnizor de serviciu universal, are obligaţia de a asigura acoperirea cu servicii poştale a întreg teritoriului naţional, astfel încât fiecare locuitor al ţării să aibă acces la servicii poştale, indiferent de localitatea în care trăieşte.

Astfel, furnizorul de serviciu universal are obligaţia să furnizeze servicii pe întreg teritoriul României, la aceleaşi tarife, inclusiv în zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scăzută a populaţiei, acolo unde cantitatea de corespondenţă este mică şi din acest motiv activitatea nu este profitabilă.

De asemenea, Poşta Română are şi obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor cel puţin o cutie poştală şi cel puţin un punct de contact propriu în fiecare localitate de pe teritoriul României.