Duraziv şi-a dublat vânzările de vopsele în primul semestru, la peste un milion de euro

Autor: Ioan Dornescu 17.07.2012

Producătorul de materiale de construcţii Duraziv, deţinut de omul de afaceri Daniel Guzu, a înregistrat în primul semestru din acest an o dublare a vânzărilor diviziei de vopsele, la 4,88 milioane lei (1,08 milioane euro).

Pentru acest an compania a bugetat vânzări totale în cadrul acestei divizii de circa 3,5 milioane euro, cu 75% mai mult decât anul trecut.

Unul dintre factorii care vor influenţa evoluţia diviziei de vopsele în acest an este lansarea unei noi linii de producţie pe platforma de la Popeşti Leordeni, care va duce la atingerea unei capacităţi totale de producţie de 50.000 de tone pe an. Investiţiile totale ale companiei în producţia de vopsele şi tencuieli au ajuns la aproximativ două milioane de euro.

"Divizia de vopsele a crescut anul acesta deoarece am promovat o gamă foarte largă de vopsele, cu diferenţiatori puternici, precum şi o tencuială decorativă cu un raport corect calitate/preţ. O importanţă mare a avut-o şi lansarea primei vopsele certificată ecologic din România. Tencuiala decorativă este unul din produsele cele mai cerute din portofoliu", a declarat, într-un comunicat, directorul de marketing Duraziv, Marga Călin.

Cele mai mari vânzări de vopsele au fost înregistrate în luna mai, iar peste 70% din totalul livrărilor au vizat proiecte de renovare.

"În acest moment nu se întrezăreşte o modificare a acestui raport între renovare şi construcţii noi pe parcursul acestui an, situaţie care va continua cel mai probabil şi în 2013", a adăugat reprezentantul companiei.

Divizia de vopsele a fost lansată în a doua parte a anului 2010, moment care a marcat revenirea antreprenorului Daniel Guzu pe acest segment de piaţă.

Duraziv deţine trei unităţi de producţie în România, de mortare uscate, vopsele şi tencuieli pe bază de apă, respectiv de de profile metalice, situate lângă Bucureşti, în Popeşti Leordeni. Fabrica de adezivi are o capacitate maximă de 200.000 de tone pe an, iar cea de profile metalice de 10.000 tone pe an.

Compania este activă pe piaţa de materiale de construcţii din 2003, fiind înfiinţată sub denumirea iniţială de Bau Profil de către antreprenorii Daniel şi Irina Guzu. În 2011, compania a raportat o cifră de afaceri de 18 milioane de euro, în creştere cu 34% comparativ cu anul precedent.