JTI şi-a extins fabrica de la Bucureşti cu o investiţie de 25 milioane euro

Autor: Liviu Iancu 17.07.2012

Noua investiţie a companiei, care are aproape 1.000 de angajaţi, creează peste 125 de noi locuri de muncă.

Ţigările produse în Bucureşti sunt exportate în proporţie de aproape două treimi, restul fiind comercializate pe piaţa internă.

Principala ţară beneficiară a producţiei de la Bucureşti rămâne România, urmată de Austria, Cehia şi Germania.

"Anul 2011 a fost un an bun, comparativ cu 2010, care a fost dezastruos, vânzările scăzând cu 30%. În 2011 am avut o creştere de două cifre", a declarat Gilda Lazar, Director Corporate Affairs & Communications la JTI România şi Moldova, la inaugurarea noii capacităţi de producţie.

Ea a spus că şi în primele şase luni ale acestui an vânzările sunt în creştere comparativ cu perioada similară din 2011, dar a evitat să facă publice cifre sau procente.

Gilda Lazăr a vorbit şi de calendarul anual de mărire a accizelor, care reprezintă 80% din preţul unui pachet de ţigări. Astfel, la fiecare 1 iulie, acciza pe mia de ţigarete creşte cu 3 euro, ceea ce înseamnă o creştere anuală a preţului. Ea a afirmat că şi devalorizarea leului în raport cu euro va avea, de asemenea, o influenţă în preţul pachetului de ţigări.

O posibilă problemă pe piaţă în acest an va fi creşterea nivelului contrabandei.

"În an electoral, contrabanda cu ţigări a crescut, pentru că este nevoie de finanţare", a mai spus Lazăr.

JTI a investit de la lansarea pe piaţa românească, în 1993, peste 100 milioane de euro, şi exportă în prezent în peste 45 de ţări. Firma este unul dintre cei trei mari producători de ţigări din România, alături de BAT România şi Philip Morris.