Afacerile clujenilor de la Arobs au crescut cu 16% în semestrul 1, la peste 4 milioane de euro

Autor: Laurentiu Cotu 12.07.2012

Furnizorul de soluţii software Arobs din Cluj-Napoca a realizat în primul semestru o cifră de afaceri de 4,4 mil. euro, în creştere cu circa 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania mizează pentru 2012 pe afaceri totale de peste 9 mil. euro, mai mult cu aproape 15% faţă de anul trecut.

"Necesitatea constantă de eficientizare şi de reducere a costurilor companiilor ro­mâ­neşti în ultimii 3 ani, obligativitatea de a res­pecta o serie de standarde internaţionale şi dorinţa de a acumula rapid cote mari de piaţă au determinat investiţii continue în soluţii software şi instrumente IT dedicate acestor obiective", a declarat pentru ZF Transilvania Voicu Oprean, director general al Arobs Transil­vania Software.

Pentru soluţia de monitorizare flotă TrackGPS, clujenii au înregistrat în prima parte a anului o creştere cu 50% a numărului de clienţi, faţă de luna decembrie 2011, ajungând astfel la un portofoliu de 1.200 de com­panii, cu circa 17.000 de maşini moni­to­rizate în ţară şi în străinătate.

În primul semestru Arobs a înregistrat o creş­tere a numărului de clienţi şi pentru soluţia OptimallSFA, de automatizare a vânzărilor, în special datorită lansării unei variante opti­mizate pentru tablete sau smartphone-uri cu sistem de operare Android. În zona distri­bu­ţiei sistemelor de navigaţie GPS a crescut vo­lumul cantitativ al vânzărilor, însă a scăzut va­loarea tranzacţiilor, pe fondul adaptării pre­ţurilor la puterea mai mică de cumpărare a populaţiei.

"Sperăm ca absorbţia într-o mai mare măsură a fondurilor europene, necesitatea alinierii la cerinţele legislative din UE, dar şi lansarea de proiecte publice în domeniul dezvoltării tehnologice, să reprezinte câţiva din factorii care pot determina în continuare creşterea acestei pieţe", a spus Oprean.

Arobs a inaugurat în luna mai un centru de research&development la Iaşi, unde inten­ţio­nează să angajeze 40-50 de oameni până la finalul anului. Compania numără în prezent 303 angajaţi, 79 dintre aceştia fiind recrutaţi în prima parte a anului.

Recrutările vor continua, astfel ca până la finalul anului 2012 numărul de angajaţi ai Arobs să ajungă la circa 400 de persoane. Clujenii au deschise în prezent 24 de poziţii. Recrutările se fac atât pentru unităţi din Cluj-Napoca şi Bucureşti, dar şi pentru biroul regional din Iaşi.

Anul trecut, clujenii au deschis primele trei birouri din afara ţării, în Budapesta, Chişinău şi San Diego, California, compania fiind totodată prezentă prin colaborarea cu distribuitorii şi pe piaţa din Polonia. Pe piaţa locală, compania are în prezent 4 sedii în Cluj-Napoca (suprafaţă totală de 2.000 mp) şi birouri regionale operaţionale în Bucureşti şi Iaşi

Arobs a dezvoltat în acest an o aplicaţie de automatizare a vânzării biletelor pentru transportul public din Iaşi. Compania a încheiat un parteneriat cu Regia Autonomă de Transport Public Iaşi în vederea furnizării atât a soluţiei software de administrare a automatelor, precum şi a celor 10 terminale care vor fi amplasate în municipiu.

"Soluţia de ticketing lansată la Iaşi face parte din strategia companiei noastre de dezvoltare a soluţiilor în zona de mobilitate. Suntem deja în discuţii şi cu alte regii pentru implementarea unor soluţii de eficientizare prin monitorizarea consumului de carburant sau a rutelor auto", a precizat Oprean.

Oficialii companiei au mai spus că vor finaliza în perioada următoare, alături de un partener belgian, proiectul TraficOK, soluţie care le va permite utilizatorilor de sisteme de navigaţie GPS şi ai smartphone-urilor cu GPS acces în timp real la informaţii din trafic (blocaje, accidente, drumuri în lucru, radare).

Totodată, Arobs şi-a propus pentru acest an extinderea gamei de produse Smailo prin tablete sau sisteme antiradar, dar şi să acceseze finanţări prin programele UE pentru dezvoltarea de aplicaţii software în domeniul navigaţiei şi al semaforizării inteligente.

Arobs activează pe trei segmente diferite de business (distribuţia sistemelor de navigaţie, aplicaţii software pentru piaţa internă şi soluţii software pentru piaţa externă).

Arobs Transilvania Software a fost înfiinţată în anul 1998, având ca principal obiect de activitate dezvoltarea aplicaţiilor software de outsourcing. Acţionarul principal al firmei este directorul general Voicu Oprean cu 90% din titluri. Din 2006 grupul finlandez Hotelzon este coacţionar minoritar al firmei clujene, prin achiziţionarea unui pachet de 10% din acţiuni.