Doi foşti executivi din Ţiriac Holdings investesc într-un dealer Citroën

Autor: Bogdan Alecu 03.07.2012

Dragoş Măgdălina, fostul director al Hyundai Auto România, şi Gabriel Bondarenco, care până în primăvara acestui an a condus importatorul Mitsubishi M Car Trading, ambele companii fiind părţi ale Ţiriac Holdings, s-au asociat în cadrul companiei Teneo Motors pentru a construi un nou dealer al mărcii Citroën.

Din acţionariatul companiei mai face parte şi Ciprian Hrişcă, om de afaceri care mai deţine firma de vopsele auto General Paint şi service-ul auto Teneo Property Intelligence, cei trei având participaţii egale.

"Ne-am propus ca într-un termen rezonabil să atingem 25-30% din vânzările Citroën pe piaţa auto din Capitală. Complexul deschis cuprinde un showroom de 250 mp şi un service pe o suprafaţă de 1.000 mp. Service-ul funcţionează atât ca reparator Citroën, cât şi multibrand", a declarat Dragoş Măgdălina.

Potrivit acţionarilor investiţia este în curs de realizare, fiind susţinută prin fonduri proprii şi o linie de finanţare. În ceea ce priveşte recuperarea investiţiei, termenul este influenţat de evoluţia vi­itoare a pieţei auto, potrivit oficialilor. Pentru acest an executivul estimează o cifră de afaceri de 2,5 mil. lei (aprox. 550.000 de euro), iar pentru anul viitor o creştere de 30%.

Pepinieră de afaceri

Printre executivii care au plecat din cadrul Ţiriac Holdings pentru a realiza o investiţie proprie se regă­sesc nume precum Marius Piţigoi care a investit în dealerul Colina Motors care vinde mărcile Ford, Hyundai şi Mercedes-Benz comerciale sau Viorel Niculescu, primul director al Romcar şi care acum deţine dealerul Jaguar Land Rover Auto Trading Team.

"Considerăm că marca Citroën are un potenţial de creştere pe piaţa locală, beneficiind de noile modele de volum, prezenţă în zona vehiculelor comerciale şi o componentă premium prin linia DS (o linie de modele premium a mărcii Citroën - n.red.)", a declarat Dragoş Măgdălina.

Un nou început

Măgdălina s-a retras la finele săptămânii trecute de la conducerea importatorului Hyundai Auto România, parte a Ţiriac Holdings, fiind înlocuit de Teodor Brusalis.

În ultimii doi ani Brusalis a deţinut funcţia de director comercial al mărcii Hyundai, anterior fiind director executiv al Romcar Motors, dealerul din Capitală pentru mărcile Ford şi Hyundai, parte a reţelei Ţiriac Auto.

Dragoş Măgdălina a preluat conducerea Hyundai Auto România în septembrie 2010, anterior deţi­nând funcţia de director comercial în cadrul Romcar, companie parte a Ţiriac Holdings care până la 1 august 2010 a deţinut importurile Ford pe piaţa locală, cedate de la acea dată către Ford România.

Potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în primele cinci luni ale acestui an Hyundai a fost alături de Ford singura mar­că de volum din top zece cel mai bine vândute branduri care a înregistrat o creş­te­re a vânzărilor. Pe de altă parte, în primele cinci luni ale acestui an vânzările Citroën au înregistrat o scădere de 27% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor APIA, la mai puţin de 350 de autoturisme. În ceea ce priveşte vânzările de vehicule comerciale ale Citroën, acestea au scăzut cu 25% în acelaşi interval, la 280 de unităţi.

Planuri de dezvoltare

"Vom continua planurile de dezvoltare ale reţelei de concesionari, în special în Bucureşti şi în marile oraşe şi strategiile pentru atragerea vânzărilor "business to business". Vânzările pe care le vom înregistra prin programul "Rabla" depind de proprietarii de vehicule vechi, de planurile lor şi în special de momentul în care îşi vor încheia creditele contractate în perioada 2007-2008", declara recent Marc Gueudin, directorul general al Citroën România, într-un interviu acordat revistei BUSINESS Magazin.

El a subliniat că "pentru Citroën vânzările înregistrate prin intermediul programului de casare nu sunt semnificative. Dealerii fac mari eforturi pentru atragerea clienţilor corporate în condiţiile în care clienţii obişnuiţi nu mai vizitează showroomurile".

Printre companiile care investesc în reţeaua Citroën se numără şi grupul Ră­dăcini, care a deschis anul trecut un showroom al mărcii franceze în Constanţa, iar un altul este în curs de construcţie în partea de vest a Capitalei.