Circulaţia feroviară la podul de cale ferată peste râul Putna, distrus în 2005, reluată pe un fir

Autori: Andreea Unturica , George Noaptes 02.07.2012

Prima garnitură de tren, formată special pentru acest eveniment, a avut o greutate totală de 2.700 tone şi a circulat cu o viteză de cinci kilometri/oră peste pod.

Reprezentanţii Sucursalei CFR Galaţi au explicat că primele garnituri de tren vor circula cu o viteză redusă, ulterior viteza urmând să crească treptat.

"Podul este finalizat, însă acestea sunt măsuri dispuse pentru stabilizarea terasamentului", au explicat reprezentanţii CFR.

Astfel, în primele zile, viteza va fi de maxim 30 km/oră, iar peste două săptămâni va ajunge la 50 km/oră. După o perioadă de 45 de zile, viteza va creşte până la 70 km/oră, timp de şase luni. Practic, după aproximativ opt luni de la reluarea circulaţiei pe pod se va ajunge la o viteză normală pe acest sector de cale ferată.

Lucrarea a fost executată de un consorţiu, iar şeful de proiect, Sorin Drăghici, a explicat că această porţiune este realizată conform ultimelor cerinţe europene permiţând o viteză maximă de 160 km/oră.

"Lucrarea este mai complexă, nu a însemnat doar construirea podului de cale ferată. A presupus execuţia unor lucrări de apărare de mal, pe o lungime de 600 metri amonte şi 100 metri aval", a afirmat inginerul Sorin Drăghici.

Acesta a precizat că circulaţia pe al doilea fir va fi reluată, conform contractului de lucrări, în luna iulie.

Valoarea lucrărilor executate la Putna Seacă se ridică la 13,33 milioane de euro şi au fost finanţate de Comisia Europeană prin facilitatea ex-ISPA şi de Guvernul României prin bugetul de stat.

Infrastructura feroviară fusese distrusă la inundaţiile catastrofale din iulie şi august 2005, iar până acum s-a circulat, pe linia Focşani-Putna Seacă, pe firul 2.