Tiberiu Stoian: Clienţii s-au reorientat către ambalaje complexe

Autor: Cristina Roşca 02.07.2012

Începutul anului 2012 a marcat debarcarea pe piaţa locală a americanilor de la EXONIA. Ţinta procesatorului este reprezentată de nişa ambalajelor complexe personalizate, destinate în special ambalării produselor alimentare.

Ştim că aţi debutat cu investiţii în retail IT. Ce v-a atras în lumea ambalajelor?

Tiberiu Stoian, country sales manager al Exonia România: În perioada anilor 2000, pretenţiile ambalatorilor privind designul şi calitatea ambalajelor utilizate erau modeste, dar am intuit oportunitatea dezvoltării acestui sector odată cu intrarea în UE şi datorită creşterii concurenţei generată de produsele ce urmau a fi importate şi care aveau ambalaje de foarte bună calitate.

Am decis să ne axam pe ambalaje complexe care nu puteau fi fabricate în România, cu proprietăţi speciale care conferă produselor calităţi foarte apreciate de producători, în special extinderea termenului de valabilitate. Era o nişă îngustă care, speram noi să se extindă treptat. Din fericire, am avut dreptate.

Astfel, Reklama Shop Packaging a început importurile masive de ambalaje imprimate la un nivel calitativ net superior, în special din Turcia, Grecia şi Italia. Treptat, activitatea s-a dezvoltat, odată cu piaţa de profil, şi a apărut necesitatea de a deţine la nivel local capacităţi proprii de producţie, în special din raţiuni legate de reducerea timpilor de livrare şi evident a costurilor.

Cum a luat naştere Exonia Holding în România?

T.S.: Colaborarea cu compania americană Exonia Investment LTD, furnizorul nostru de materiale compozite necesare fabricării ambalajelor cu barieră la gaze şi umiditate s-a dezvoltat, astfel încât propunerea de fuziune a venit oarecum natural şi a fost de bun augur pentru ambele părţi. Reklama Shop avea nevoie de experienţă internaţională a specialiştilor de la Exonia, iar compania americană şi-a dorit intrarea în forţă pe piaţă românească. Soluţia pe care au considerat-o eficientă a fost preluarea unuia dintre furnizorii importanţi de ambalaje la nivel regional. Au ales ReklamaShop.

Ce tendinţe observaţi în domeniul packagingului pe piaţa românească?

T.S.: Am simţit o reorientare a clienţilor către profesioniştii din domeniul packagingului. Până în 2008 clienţii apelau la diverşi furnizori locali mici pentru ambalaje simple, sau la freelanceri graficieni care aveau doar aptitudini de bază în crearea designului. Acum, înainte de a investi, clienţii se gândesc de două ori. Noi oferim o soluţie personalizată fiecărui client, de la analiză ambalajului optim funcţie de produsul ce urmează a fi ambalat, proiectare, realizare de prototipuri, producţia efectivă şi până la asistentă în procesul de ambalare.

Care sunt obiectivele companiei dumneavoastră în 2012 şi cum vedeţi Exonia peste 5 ani?

Anul acesta este rezervat consolidării reţelei de distribuitori şi participării ca expozanţi la târguri interne şi internaţionale specializate la Barcelona, Istambul şi Berlin, unde vom prezenţa noile categorii de ambalaje din portofoliu. Intenţionăm să organizăm şi sesiunea de conferinţe "Tehnici Europene de Ambalare", prin care să contribuim la informarea clienţilor privind ultimele noutăţi în domeniu.