Cum a devenit Google un advertiser de 2 miliarde de dolari

Autor: Andreea Mindrila 25.06.2012

Motorul de căutare Google şi alte trei companii de referinţă din industria Internetului sunt în prezent printre cele mai mari companii care cheltuiesc bani pe publicitate.

Operatorul celui mai mare motor de căutare online şi-a dublat anul trecut cheltuielile cu publicitatea la nivel global, valoarea totală a acestora ajungând la 1,5 miliarde de dolari. Dacă se iau în considerare şi cheltuielile cu publicitatea pentru Motorola Mobility Holdings, producătorul de telefoane mobile achiziţionat recent, Google este în prezent un advertiser de 2,1 miliarde de dolari la nivel global, scrie adage.com.

Google este un mare vânzător de publicitate, 96% din veniturile de 38 miliarde dolari obţinute la nivel mondial în 2011 provenind din publicitate (acest procent se va reduce după achiziţia în mai 2012 a Motorola Mobility). Compania americană este însă şi un mare cumpărător de advertising, Google anunţând că în 2010 cheltuielile cu publicitatea şi cu promovarea s-au dublat, iar în 2011 acestea s-au dublat din nou. Cheltuielile cu publicitatea şi promovarea au ajuns anul trecut la 4,1% din venituri, în creştere faţă de 2010 când s-au situat la 2,6%. Aceste cheltuieli reprezintă un procent tot mai mare din vânzările şi cheltuielile de marketing ale Google.

Motorola Mobility şi-a majorat cheltuielile de advertising, costurile totale cu publicitatea la nivel mondial în 2011 fiind de 560 mil. dolari (4,3% din venituri), faţă de 393 mil. dolari în 2010 (3,4% din venituri).

Google este una dintre cele patru companii din industria Internetului care au fost incluse în acest an în clasamentul Ad Age al celor mai mari 100 de advertiseri din SUA. Ceilalţi trei competitori sunt Amazon, care în 2011 a avut cheltuieli de publicitate şi promovare de 1,4 miliarde dolari, în creştere cu 57% faţă de 2010, EBay (977 mil. dolari) şi Expedia (796 mil.dolari, în creştere cu 15% comparativ cu 2010).