Alico Asigurări a făcut profit de 17 mil. euro în 2011, după ce a plătit indemnizaţii de 5 mil. euro

Autori: Adrian Dumitrache , Adelina Mihai 21.06.2012

Alico, a treia companie din piaţa asigurărilor de viaţă, controlată de americanii de la Metlife, a avut anul trecut un profit net de 74 milioane de lei (17 mil. euro), în creştere cu 7% faţă de 2010. Theodor Alexandrescu, directorul general al Alico, susţine că acesta a fost cel mai bun rezultat obţinut al unei companii la nivelul întregii industrii de profil.

"Obiectivul Alico Asigurări România este de a continua să crească în condiţii de profitabilitate, preferabil peste rata de dezvoltare a pieţei (care se va menţine sub 10%) pentru a ne atinge obiectivul strategic asumat în 2011 de a deveni lider într-o perioadă de cinci ani", a spus Alexandrescu.

Potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), Alico Asigurări a înregistrat în 2010 un profit net de 69 milioane de lei (16 mil. euro). În privinţa sub­scrierilor, compania a înregistrat venituri din prime de 207 milioane de lei (49 de milioane de euro), în creştere uşoară, de 1%, faţă de 2010.

"Ca pondere în total portofoliu contractat anul trecut, 75% sunt asigurări de viaţă tradiţionale", a spus directorul general al Alico. Compania continuă recrutările în 2012 şi are ca obiectiv majorarea ariei de vânzări.

"Prioritatea noastră anul acesta este să maximizăm beneficiile pe care le putem oferi clienţilor prin extinderea canalelor de vânzare, lansarea de produse noi şi crearea unei reţele de agenţi profesionişti care să răspundă cât mai bine nevoilor clienţilor", a mai spus Alexandrescu. Alico România urmează să preia subsidiara locală a Aviva, după ce grupul britanic a decis vânzarea către americanii de la MetLife a operaţiunilor din Cehia, Ungaria şi România. Aviva mai deţine pe piaţa locală un administrator de pensii private care avea la sfârşitul lunii martie 233.000 de clienţi şi administra active de 515 milioane de lei (118 mil. euro).

"Alico Asigurări aşteaptă în prezent finalizarea procedurii standard de obţinere a aprobărilor din partea autorităţilor competente pentru achiziţionarea operaţiunilor Aviva. Prin urmare, momentan nu putem discuta despre impactul pre­luării Aviva până la finalizarea tranzacţiei, estimată să aibă loc în cursul anului 2012", a mai spus Alexandrescu.

La nivelul industriei de asigurări de viaţă, subscrierile au urcat cu 4,6% în 2011, la 1,7 miliarde de lei (400 mil. euro). În schimb, veniturile din asigurări generale au scăzut cu 6,5%, la 6 miliarde de lei (1,4 mld. euro).

Alico a plătit clienţilor indemnizaţii în sumă de 22 milioane de lei (5,1 mil. euro), comparativ cu 21 milioane de lei (5 mil. euro) în 2010.

Şeful Alico a mai spus că, pentru acest an, priorităţile companiei sunt extinderea canalelor de vânzare, lansarea de produse noi şi crearea unei reţele de agenţi profesionişti.

"Alico mizează pe agenţii de vânzări pentru extinderea canalelor de distribuţie. Compania a lansat deja la începutul acestui an o campanie de recrutare pentru aproximativ 200 de agenţi şi manageri de vânzări cu experienţă din sectorul financiar, proces în derulare şi la acest moment. Campania de recrutare a fost bine primită încă de la început, am avut numeroase solicitări atât din partea oamenilor de vânzări din bănci, cât şi din alte companii din asigurări", a mai spus Alexandrescu.

Alico Asigurări este al treilea asigurător local de viaţă în funcţie de primele subscrise, după ING Asigurări de Viaţă şi BCR Asigurări de Viaţă.