Euro GSM, cel mai mare partener de retail al Orange, ţinteşte afaceri de 22 de milioane de euro

Autor: Laurentiu Cotu 14.06.2012

Retailerul Euro GSM, controlat de antreprenorii locali Silvia şi Zolt Fodor, mizează în acest an pe o cifră de afaceri de aproape 22 mil. euro, mai mult cu 10% faţă de anul trecut, evoluţie susţinută în principal de creşterea vânzărilor de smartphone-uri şi accesorii.

Potrivit reprezentanţilor companiei clujene, accesoriile înregistrează cel mai mare număr de unităţi vândute la nivelul produselor comercializate în reţeaua Euro GSM, urmate de telefoanele mobile, în timp ce tabletele au în prezent o cotă mai mică în volumul total al vânzărilor.

"Apreciem şi o creştere de peste 10% a numărului de telefoane vândute, precum şi un avans al vânzărilor pe segmentul de accesorii, pe care-l vom promova mai intens în viitorul apropiat", a declarat Zoltan Halmai, directorul comercial al Euro GSM.

Retailerul Euro GSM apreciază că şi nu­mărul de tablete vândute în acest an va creşte, însă procentul acestora în volumul vânzărilor companiei se va menţine deocamdată la un nivel mai scăzut comparativ cu cel al telefoanelor. În schimb, intrarea masivă de smartphone-uri şi tablete pe piaţă va determina totodată şi reducerea preţurilor acestora, sunt de părere reprezentanţii companiei.

Referitor la evoluţia serviciilor telecom în acest an, oficialii companiei apreciază o creş­tere a cererii pe segmentul serviciilor de date mobile, determinată în special de majorarea numărului de smartphone-uri şi tablete disponibile pe piaţa locală. În plus, retailerul GSM estimează că se vor înregistra creşteri şi pe segmentul de voce comparativ cu cifrele anului anterior, în ciuda saturării pieţei.

"Pentru acest an estimăm menţinerea poziţiei de lider în vânzările de servicii de voce ale retailerilor Orange pe segmentul business-to-consumer, cu o cotă de 34%. Euro GSM a înregistrat în primele trei luni din acest an o cotă de piaţă de aproximativ 7% din numărul de telefoane comercializate pe plan naţional, respectiv o creştere a indicatorului cu aproximativ 28% comparativ cu luna decembrie din 2011", a spus Zoltan Halmai.

În prezent, reţeaua Euro GSM numără 117 magazine în 79 de oraşe ale ţării, care funcţionează în sistem de franciză.

În acest an compania derulează un program de optimizare a reţelei de magazine care presupune mutarea unor de unităţi în zone cu potenţial comercial ridicat şi creşterea eficienţei magazinelor existente. Euro GSM, cel mai mare retailer autohton din piaţă şi partener al operatorului Orange România, are sediul central în Cluj-Napoca şi o reţea de magazină extinse în toată ţară.

Compania comercializează telefoane, accesorii, precum şi toată gama de servicii de telefonie mobilă ale operatorului partener, respectiv abonamente de voce, internet mobil sau telefonie fixă. Proprietarii Euro GSM, oamenii de afaceri clujeni Silvia şi Zsolt Fodor, au intrat în acest business în 1997, Euro GSM fiind unul dintre cei mai vechi parteneri ai Orange din România.