Asigurătorii vor fi obligaţi să publice pe site informaţii privind reclamaţiile primite

Autor: Adrian Dumitrache 05.06.2012

Asigurătorii vor fi obligaţi să publice pe site-urile proprii, din luna iulie, numărul reclamaţiilor transmise de către asiguraţi şi păgubiţi Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor la adresa lor, potrivit unei act normativ al autorităţii de reglementare din domeniu.

Obligaţia este prevazută în Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) 11/2012 privind procedura de soluţionare a petiţiilor referitoare la activitatea asigurătorilor şi intermediarilor în asigurări, publicat în Monitorul Oficial.

"Pentru asigurarea transparenţei modului de înregistrare şi soluţionare a petiţiilor, societăţile de asigurare autorizate de CSA au obligaţia de a prezenta pe pagina web proprie următoarele informaţii: numărul total de petiţii, numărul total de petiţii întemeiate, numărul de petiţii întemeiate referitoare la dosare de daună, numărul total de petiţii pentru care dosarele de daună au fost achitate şi numărul total de petiţii finalizate nefavorabil", se arată în Ordinul CSA 11/2012.

Actul normativ mai prevede că datele vor fi prezentate sub forma unui tabel amplasat în interiorul unei pagini dedicate, accesibilă prin intermediul unei ferestre care se va deschide la accesarea paginii principale a site-ului.

Informaţiile vor fi prezentate pentru reclamaţiile înregistrate în anul calendaristic anterior, reclamaţiile înregistrate la CSA de la începutul acestui an până la luna curentă şi cele înregistrate la Comisie în ultimele trei luni calendaristice anterioare lunii curente şi vor fi actualizate în primele cinci zile ale fiecărei luni.

Potrivit datelor CSA, în primele trei luni ale acestui an numărul reclamaţiilor înregistrate şi soluţionate s-a situat la 2.630, în creştere cu 43% faţă de martie 2011.

În perioada analizată, cele mai multe petiţii au fost înregistrate pe clasa asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) obligatorie - 1.825 de reclamaţii, 69,4% din total, urmate de poliţele facultative CASCO - 16,27% din total.

CSA a anunţat că a primit şi soluţionat, în primele nouă luni ale anului trecut, 4.888 de reclamaţii şi sesizări de la asiguraţi, în scădere cu 15% faţă de septembrie 2010, cele mai multe pe segmentul RCA - 3.597 şi pentru Euroins - 1.395, Carpatica - 952 şi Astra - 659.