Wrigley a vândut anul trecut gumă de mestecat de 50 mil. euro

Autor: Roxana Petrescu 04.06.2012

Wrigley România, producătorul gumei de mestecat Orbit, a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 214 milioane de lei (50,5 milioane de euro), în creştere cu aproximativ 4% comparativ cu 2010. Evoluţia afacerilor Wrigley este în ton cu estimările lansate de reprezentanţii companiei la începutul anului trecut, care se bazau pe o creştere uşoară, de câteva procente, pentru 2011. Pe de altă parte însă, profitul companiei a crescut cu circa 30%, până la 30 de milioane de lei (7 milioane de euro).

Wrigley este prezent în România pe două segmente, cel al gumelor de mestecat şi pe cel al bomboanelor. Pe segmentul gumei de mestecat compania deţine o cotă de piaţă de peste 90%, potrivit celor mai recente informaţii, şi concurează cu Perfetti (Mentos) şi cu alţi jucători de mici dimensiuni. Zona bomboanelor este mai nouă în portofoliul companiei peste tot pe glob şi deci şi în România, unde există de mai puţin de zece ani.

Pentru anul acesta, compania are tot o abordare prudentă a pieţei, estimând o cifră de afaceri de 219 milioane de lei, în creştere cu 2% faţă de cea obţi­nută anul trecut. Totodată, Wrigley mizează pe stagnarea profitului net la nivelul înregistrat în 2011, adică la 30 de milioane de lei.

Pe de altă parte, bugetul de investiţii aprobat de companie pentru 2012 este de 0,6 milioane de lei, de peste trei ori mai mic comparativ cu cel alocat anul trecut. Wrigley estimează că la finalul acestui an va avea 193 de angajaţi, cu 3 mai puţini faţă de cei de anul trecut.

Potrivit celor mai recente informaţii, Wrigley îşi vinde produsele în circa 85.000 de magazine de pe piaţa locală.

Dacă în prezent comerţul modern din România l-a depăşit pe cel tradiţional, în ceea ce priveşte vânzările Wrigley situaţia stă altfel. Astfel, două treimi din vânzări provin din comerţul tradiţional, în timp ce o treime din cel modern. Situaţia poate fi explicată prin numărul mult mai mare al magazinelor tradiţionale faţă de numărul magazinelor moderne.

Afacerile Wrigley România sunt conduse de 20 de ani de Mihai Georgescu, unul dintre cei mai longevivi manageri locali, el fiind la cârma companiei din 1992, de la intrarea pe piaţă a producătorului american de gumă de mestecat.