Tinmar-Ind a ajuns anul trecut la afaceri de peste 320 mil. euro şi pregăteşte proiecte solare de 100 mil. euro
Tinmar-Ind, companie specializată în comerţul cu energie, controlată de omul de afaceri din Câmpina Augustin Oancea, aproape şi-a dublat afacerile anul trecut, ajungând la un rulaj de peste 324 de milioane de euro.
Tinmar şi-a consolidat prima poziţie în clasamentul furnizorilor privaţi de energie electrică, obiectivul pentru anul acesta fiind intrarea pe segmentul proiectelor solare, domeniu considerat de mulţi specialişti ca fiind zona din care se va naşte noul boom al energiei verzi, după eoliene.
Tinmar-Ind a intrat pe segmentul comerţului cu energie electrică la începutul anului 2007. Dacă în anul respectiv compania avea afaceri de circa 30 de milioane de euro, în 2011 Tinmar a ajuns la un rulaj de 324,7 milioane de euro, în creştere cu 84% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor publicate de companie. Firma are circa 50 de angajaţi.
În comparaţie cu alte afaceri private de comerţ cu energie, a căror creştere accelerată s-a bazat pe contractele directe cu Hidroelectrica, cel mai ieftin producător de energie din România, Tinmar nu are priza cuplată direct la producătorul de stat, cumpărând cantităţi semnificative de energie de pe bursa OPCOM sau de pe alte platforme de tranzacţionare.
Printre sursele de la care se alimentează Tinmar se numără Complexurile Energetice Rovinari, Turceni şi Craiova, Electrocentrale Galaţi, dar şi Nuclearelectrica. De altfel, cu rezultatele obţinute anul trecut, Tinmar Ind a depăşit afacerile raportate de unii dintre cei mari producători de energie din România, aşa cum este cazul CEN Craiova sau CEN Rovinari.
Au dublat numărul de clienţi
Despre proprietarul companiei, Augustin Oancea, se cunosc puţine detalii, până acum el având o prezenţă extrem de discretă. Oancea are 39 de ani şi dincolo de sectorul energetic a mai fost implicat şi în afaceri în domeniul imobiliar. La începutul anului trecut el a preluat o clădire de birouri din Piaţa Victoriei din Capitală.
"Dacă în 2010 am comercializat 0,9 TWh de energie, anul trecut am ajuns la volume de 1,4 TWh. Avem un portofoliu de clienţi format din peste 150 de companii, majoritatea private, faţă de cele 80 de companii cu care am început anul 2011. De altfel, pentru 2012 noi am fost cei care am luat cea mai mare cantitate de energie de pe bursă. Livrăm energie în peste 1.200 de locuri de consum. Avem o bază largă formată din consumatori de dimensiuni medii", explică George Voicu, directorul de furnizare al Tinmar-Ind, principalul factor care a dus la creşterea afacerilor companiei în 2011.
Voicu nu dă nume de clienţi, dar informaţiile publicate pe site-ul companiei arată că energia livrată de Tinmar-Ind ajunge la firme active în industria chimică, metalurgie, transport public, industria alimentară, panificaţie sau industria navală. Potrivit unor informaţii publicate de Transelectrica, printre companiile alimentate de Tinmar-Ind se numără firme precum Şantierul Naval Brăila sau Donau Chem. Dincolo de piaţa locală, Tinmar-Ind mai este activ şi pe piaţa din Ungaria, acolo unde firma are un portofoliu de clienţi finali.
Fără energie hidro
Conform rapoartelor publicate de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), anul trecut cota de piaţă a Tinmar-Ind pe segmentul concurenţial, adică acolo unde preţul nu este reglementat, iar negocierile au loc direct între vânzătorii şi cumpărătorii de energie, a fost de 6%. Astfel, exceptând prezenţa Alro din această piaţă, care activează ca furnizor doar pentru a-şi alimenta operaţiunile proprii fără a avea alţi clienţi în portofoliu, Tinmar-Ind a fost cel mai mare furnizor de energie din această categorie. În urma sa au fost companii precum Electrica, Complexul Energetic Craiova, Energy Holding sau Alpiq RomIndustries, ultimele două având contracte directe cu Hidroelectrica.
"Noi nu avem energie hidro, achiziţia noastră se bazează pe OPCOM sau alte platforme de tranzacţionare. De altfel, pentru 2012 noi am fost cei care au luat cea mai mare cantitate de energie de pe OPCOM", a explicat Voicu.
Deşi afacerile au crescut semnificativ anul trecut, profitul companiei a stagnat în jurul valorii de 5 milioane de euro.
"Anul trecut a fost un an greu, un an în care multe companii şi-au redus consumul sau care nu au mai putut să plătească. Am fost nevoiţi să ne diminuăm marjele pentru a face faţă competiţiei şi cererii mai scăzute, dar acest lucru a fost contrabalansat cu o dublare a totalului de energie comercializat. Prin urmare, uitându-ne în urmă, considerăm că anul 2011 a fost un an mai bun, chiar dacă profitul înregistrat s-a dovedit a fi aproximativ acelaşi. Chiar dacă ne dorim să creştem în continuare, o dublare a cifrei de afaceri nu mai este obiectivul nostru principal. Pentru anul acesta ne concentrăm mai ales pe partea de proiecte solare", a precizat Voicu.