Ekol: Stabilizarea situaţiei economice va duce la o creştere a consumului

Autor: Bogdan Alecu 14.06.2012

Creşterea consumului din Europa Centrală şi de Est va atrage după sine şi extinderea depozitelor logistice, dar şi a numărului transporturilor din şi spre Europa de Vest, consideră executivul Ekol Logistics.

Pe măsură ce companiile din Europa de Vest vor dori să-şi reducă cheltuielile, acestea îşi vor muta unităţile de producţie în partea de Est, în ţări precum România, iar acest lucru va genera o creştere a pieţei de logistică de aici, este de părere Okyay Oztugran, oficialul Ekol Logistics care coordonează dezvoltarea companiei turceşti de logistică pe piaţa locală.
 
"După criza din 2008 România a scăzut semnificativ, însă vorbim de o ţară de peste 20 mil. locuitori, care vor începe să consume mai mult, şi odată cu stabilizarea din acest an va urma o creştere. Cu toate că UE nu va creşte în acest an, sunt ţări în regiune precum Polonia care vor avea creştere economică", a spus Okyay Oztugran, reprezentantul companiei pe piaţa locală.

În prezent compania a demarat un plan de achiziţie pentru 50 de camioane Volvo în valoare totală de 4,5 mil. euro, iar planul include investiţii totale de 10 mil. euro în următorii cinci ani.
 
"Pe măsură ce vom avea mai mulţi clienţi vom derula şi noi investiţii în extinderea depozitelor. Vom extinde inclusiv operaţiunile feroviare din Arad şi frecvenţa transporturilor. Acum avem trei transporturi pe săptămână şi dorim să ajungem ca în fiecare zi să avem un transport în următorii ani. De aceea vom investi în noi echipamente şi noi camioane", a subliniat Oztugran.

Oficialul companiei a subliniat că în România sunt mulţi furnizori de componente auto care livrează către marii constructori auto, în timp ce Ekol Logistics deja livrează pentru furnizori ai Automobile Dacia.
 
În România operaţiunile companiei vizează în principal transportul pe cale rutieră între Constanţa şi Arad, unde se face legătura cu ruta intermodală pe calea ferată Arad-Worms.

"Nu transportăm direct pe calea ferată deoarece nu este suficient de rapid pentru clienţii noştri. La Arad este deja o linie de cale ferată pe care vin trenuri direct din Germania. Iar drumul durează 36 de ore. După care avem nevoie de transport între Constanţa şi Arad. În România am achiziţionat anul trecut compania grecească Omega şi am decis să facem aici. Am demarat deja în depozitul din Bucureşti operaţiuni de cross-docking. Avem marfă inclusiv din Polonia, Finlanda sau Suedia care vine la Bucureşti", a spus Okyay Oztugran.

Compania turcească a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 222 mil. euro, iar anul acesta vizează depăşirea pragului de 300 mil. euro.

"În România am avut anul trecut afaceri de două milioane de euro, iar anul acesta dorim să ajungem la peste trei milioane de euro. Noi realizăm aceste investiţii pentru a susţine clienţii noştri din Turcia. De aceea nu există o listă de clienţi specifici pentru acest serviciu. În general transportăm pentru companii din industria auto, FMCG, Cargo. Avem în total 4.000 de clienţi în Turcia, iar o parte vor folosi şi serviciile din România", a declarat oficialul Ekol Logistics.

În România compania are un depozit de 6.000 mp în parcul logistic ProLogis de pe autostrada A1 unde lucrează 50 de angajaţi potrivit oficialilor Ekol, urmând ca în funcţie de evoluţia businessului să fie deschis un al doilea depozit.