Obama, promovat activ pe Internet în cursa pentru Casa Albă

Autor: Andreea Mindrila 27.05.2012

Preşedintele american Barack Obama l-a depăşit considerabil pe contracandidatul său în cursa pentru Casa Albă, Mitt Romney, în ceea ce priveşte promovarea electorală pe Internet, investind milioane de dolari în încercarea de a-i influenţa pe alegători. Strategii de campanie ai actualului preşedinte speră că această acţiune îi va oferi un avantaj lui Obama la alegerile din noiembrie.

Datele oferite de compania de cercetare de piaţă ComScore arată că în aprilie în campania lui Obama au fost publicate în mediul online de 30 de ori mai multe reclame electorale decât în campania lui Romney. Deşi echipa lui Romney care se ocupă de campania electorală în mediul online a promis că va fi mai activă pe măsură ce se apropie momentul alegerilor prezidenţiale, prezenţa lui Romney pe câmpul de luptă electoral din mediul online rămâne neglijabilă, scrie The Guardian.

Obama a plătit pentru afişarea a 865 milioane de anunţuri în mediul online, spre deosebire de Mitt Romney, care a apărut în 26 milioane de anunţuri publicitare electorale, potrivit datelor ComScore. Prezenţa lui Romney pe Internet se află la nivelul la care Obama se afla acum mai bine de un an. În mai 2011 Obama apărea deja în 70 milioane de anunţuri electorale online, iar în ianuarie actualul preşedinte avea 800 milioane de anunţuri, datorită investiţiilor în promovarea electorală digitală.

Echipa Obama pentru America a cheltuit 19 milioane de dolari pe publicitatea online, mai mult decât întreaga sumă cheltuită de Obama pentru promovarea electorală digitală în 2008. Potrivit estimărilor site-ului de ştiri din domeniul marketing-ului, echipa Obama pentru America va cheltui până în noiembrie 35 milioane dolari pentru pomovarea pe Internet, deşi această valoare ar putea fi subevaluată.

Social media este de asemenea o parte importantă a acestui puzzle al campaniei americane pentru alegerile prezidenţiale. Obama are şi în această privinţă un avantaj semnificativ în faţa lui Mitt Romney, pentru că are deja 26,7 milioane de fani pe Facebook, comparativ cu Romney care are doar 1,8 milioane de susţinători.