Proprietar de hoteluri all inclusive de pe litoral: Românii mănâncă mult, dar mai ales strică mult

Autor: Liviu Iancu 14.05.2012

Românii care aleg sistemul all inclusive mănâncă destul de mult, în special carne, dar problema este că strică multă mâncare, pe care o încep şi nu o termină, a declarat agenţiei MEDIAFAX George Guci, proprietarul a două hoteluri din Mamaia care funcţionează de mai mulţi ani în regim all inclusive.

"Românii mănâncă mult, că aşa este neamul nostru, dar mai ales strică mult. Mâncarea este făcută ca să fie mâncată, dar răul este când o arunci la gunoi. Te poţi duce de 30 de ori să-ţi iei mâncare, dar mănâncă ce ţi-ai luat în farfurie", a spus Guci.

Alături de hotelul Guci din Constanţa, el deţine în Mamaia hotelurile Dorna (trei stele şi 150 de camere) şi Modern (patru stele şi 175 de camere), care practică sistemul all inclusive de patru, respectiv cinci ani. Sistemul presupune cazare, trei mese pe zi în sistem bufet, cu băuturi incluse, atât alcoolice, cât şi răcoritoare, accesul la baruri pe tot parcursul zilei, internet, fitness, locuri de joacă pentru copii.

Guci spune că profilul turistului all inclusive indică în general familiile cu copii şi venituri medii.

Cele două hoteluri au fost singurele din Mamaia care au funcţionat ani de-a rândul în acest sistem, dar din acest an li se vor alătura alte patru: Mercur, Minerva, Savoy şi Amiral.

"Cred că mulţi hotelieri nu au introdus acest sistem din teama consumurilor. E şi un sistem mai greu de gestionat şi care necesită iniţial o investiţie, pentru că volumul de mâncare este foarte mare. Cel mai mult se consumă carnea, de toate felurile. La băutură, cel mai mult se consumă berea şi răcoritoarele", a spus Guci.

Acesta a adăugat că cel mai scump pachet la hotelurile sale, în vârful sezonului, achiziţionat prin agenţii, costă la 53 de euro pe zi de persoană.

"Avantajul pentru mine este că sistemul all inclusive îmi asigură un pachet complet, cu cazare şi cu masă, ceea ce îmi aduce un venit în plus. Dezavantajul este că bufetul înseamnă să mămânci cât te ţine burta şi că sunt consumuri nu neapărat mari, dar mai greu controlabile. Rata de profitabilitate, vorbim de profit brut, este de 20-25%. Mai scădem 16% şi ajungem la profitul net, adică între 16% şi 21%", a mai spus hotelierul.

Acesta a spus că a ales sistemul all inclusive pe vremea când avea un contract cu compania Neckerman, în urmă cu cinci anai.

"Aveam un contract cu ei, pentru Modern, de 60 de camere. Apoi, după doi ani, ei s-au retras din România, dar eu am rămas cu sistemul", a adăugat Guci.

El a arătat că cele mai mari probleme ale unui hotelier sunt costurile, care cresc permanent, dar, cu toate acestea, nu se poate spune că vreun hotelier de pe litoral pierde, ci în cel mai rău caz că nu câştigă cât s-ar aştepta.

Pe întregul sezon 2011, hotelurile Modern şi la Dorna au avut un grad de ocupare de peste 70%.

Guci a afirmat că ia în calcul în viitor achiziţia unor hoteluri pe litoral. S-a gândit, de asemenea, să intre şi pe piaţa din Bucureşti, dar acum "nu mai este ce-a fost", pentru că s-au deschis multe hoteluri în ultimul an, iar gradul de ocupare nu este "strălucit".