Tymbark se menţine în buget

Autor: Ioana David 09.05.2012

Tymbark Maspex, unul dintre cei mai mari investitori polonezi din România, care deţine două fabrici de sucuri la Vălenii de Munte (judeţul Prahova), a înregistrat în primele trei luni ale acestui an o creştere de 13% a vânzărilor comparativ cu perioada similară din 2011, rezultatele fiind în linie cu estimarea iniţială.

 

 

 

 

Compania spune că au existat vânzări pierdute în perioada când drumurile erau blocate din cauza zăpezilor, care însă au fost recuperate ulterior.

 

"Acest prim trimestru a fost unul destul de dificil ţinând cont şi de restricţiile impuse de către autoritatăţi ca urmare a condiţiilor meteorologice nefavorabile. Fabrica noastră este localizată în localitatea Valenii de Munte pe şoseaua DN1 A, drum ce a fost o perioadă mai lungă blocat, în special pentru autovehiculele de tonaj mare", a spus Ioana Rata, PR Manager al Tymbark Maspex România.

 

Polonezii aşteaptă în acest an o cifră de afaceri mai mare cu 15% faţă de rulajul anului trecut, astfel că ar putea ajunge la 75 mil. euro, arată calculele ZF.

 

În 2010, potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Tym­bark a avut o cifră de afaceri de 244,7 milioane de lei (58 milioane de euro) şi un profit net de 21,8 milioane de lei (5,1 milioane de euro).

 

La o creştere de 12% în 2011, afacerile ajung la 274 milioane de lei (65 milioane de euro).

 

Intraţi în România în 1996, polonezii de la Tymbark Maspex (parte a grupului Maspex Wadowice) au aproximativ 700 de angajaţi, iar în 2010 ponderea exportului în cifra de afa­ceri a fost de 16%, potrivit unor informaţii anterioare ale com­paniei.

 

Maspex a intrat pe piaţa locală cu divizia de produse instant La Festa, demarând în anul 1996 producţia de cappuccino într-o locaţie lângă Bucureşti. În 2001, compania a preluat o fostă fabrica de conserve din Valenii de Munte, unde a transferat producţia de cappuccino şi a construit o fabrică de sucuri naturale.

 

În iulie 2004 pe piaţa românească apare brandul Tymbark iniţial cu Tymbark Nectar de 1 litru, iar apoi sunt lansate noi produse.

 

În 2007 grupul polonez a achiziţionat un pachet de 80% din acţiunile companiei româneşti Arnos, intrând pe piaţa pastelor fainoase, însă afacerile Tymbark Maspex cumulează doar rulajele realizate de divizia de sucuri şi de băuturi instant La Festa.

 

Portofoliul Tymbark, cel mai mare producător de nectaruri de pe piaţa locală, este împărţit în divizia de sucuri (cu branduri precum Tymbark şi Tedi) şi divizia de produse instant (cu branduri precum La Festa, Brumi sau Arnos), însă nu este exclusă intrarea companiei în alte domenii cum ar fi îmbutelierea apelor minerale (aşa cum arată unele informaţii apărute în Monitorul Oficial la finalul anului 2010).

 

Pe piaţa sucurilor naturale din fructe cei mai mari competitori ai Tymbark sunt îmbuteliatorii Coca-Cola Hellenic, PepsiCo şi Parmalat, producătorul sucurilor Santal.