UPDATE: Aqua Carpatica: Modificările cerute de CNA la spoturi sunt de nuanţă, nu alterează mesajul

Autor: Ovidiu Vanghele 09.05.2012

Modificările solicitate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) la spoturile TV ale Aqua Carpatica şi care vor fi puse în aplicare sunt doar de nuanţă şi nu alterează mesajul original, arată compania, într-un comunicat.

În ceea ce priveşte spotul de apă minerală carbogazoasă, CNA a decis că materialul trebuie modificat astfel încât consumatorul să fie informat cu privire la sursa care probează afirmaţiile.

Reprezentanţii Aqua Carpatica afirmă, într-un comunicat de presă de miercuri, că membrii CNA "au căzut de acord" că spotul pentru apă minerală carbogazoasă Aqua Carpatica prin care compania afirma că aceasta este cea mai pură apă minerală carbogazoasă din lume "se susţine", însă, pentru "o mai mare acurateţe", CNA a apreciat că publicul şi consumatorii trebuie informaţi asupra sursei care probează această afirmaţie.

"În ciuda eforturilor concurenţei de a construi o campanie agresivă de dezinformare şi de obstrucţionare în transmitere a mesajelor sale, Aqua Carpatica a demonstrat încă o dată în faţa Consiliului Naţional al Audiovizualului, în şedinţa de marţi, 8 mai 2012, veridicitatea afirmaţiilor susţinute în spoturile sale, prin argumente solide şi documentate. Atât la spotul pentru apa minerală carbogazoasă cât şi la cel pentru apa minerală plată, modificările solicitate de CNA au fost doar de nuanţă, nealterând în vreun fel mesajul original", scriu reprezentanţii companiei în comunicatul citat.

Firma a prezentat CNA faptul că una dintre sursele pe care se bazează afirmaţiile din spot este "o cercetare ştiinţifică a organismului consultativ al Comisiei Uniunii Europene" în care au fost analizate "peste 2.000 de ape minerale din întreaga lume".

Firma transmite, în acelaşi comunicat, că argumentele aduse în discuţie de competitorii de pe piaţă, Societatea Naţională a Apelor Minerale (SNAM) şi Patronatul Apelor Minerale APEMIN, "nu au fost suficient de solide pentru a se ţine cont de ele".

"Este evident faptul că SNAM nu este un organism independent, neutru şi echidistant al statului, ci un competitor direct al Aqua Carpatica ce apăra în mod vădit interesele concurenţei", afirmă reprezentanţii companiei.

În legătură cu modificările cerute de CNA la spotul pentru apa minerală plată, Aqua Carpatica a acceptat "sugestia" de a face "o mică precizare" în spot, pentru a nu mai exista interpretări.

În cazul celuilalt spot, de apă minerală plată, compania va preciza că se referă la "copii mici", în loc de "copii" în actuala formă a materialului.

"Astfel, am acceptat să precizăm că este vorba de «copii mici» în loc de «copii», deşi întreaga construcţie vizuală şi conceptuală are în prim plan copii de vârsta mică", mai spun cei de la Aqua Carpatica.

Compania mai afirmă că peste 53.000 de oameni susţin demersul legislativ al Aqua Carpatica de "transparentizare", prin afişarea obligatorie a nitraţilor pe etichetele tuturor apelor minerale din România.

"CNA, validând afirmaţia că AQUA Carpatica plată (necarbogazoasa) are «cel mai scăzut conţinut de nitraţi din România (0,8 mg/l)», ne permite să garantăm în continuare în public consumatorilor noştri puritatea apelor noastre şi ne păstrăm libertatea constituţională de a comunica acest lucru", conchide comunicatul.