Volumul vânzărilor de ciment şi clincher ale Holcim România a scăzut cu 6,7% în primul trimestru

Autor: Marius Oncu 09.05.2012

Volumul vânzărilor de ciment şi clincher ale Holcim România a scăzut cu 6,7% în primul trimestru din acest an, faţă de perioada similară a anului trecut, iar preţurile s-au diminuat cu 1,6%, a anunţat, miercuri, grupul elveţian Holcim.

În Europa de Sud-Est, reducerile de cheltuieli în sectorul public au avut impact negativ asupra proiectelor de infrastructură. Holcim a consemnat scăderi ale volumelor de vânzări pe cele mai multe pieţe din regiune, se arată în raportul financiar al grupului.

Vânzările de agregate au urcat în Cehia, iar cele de beton preparat în Ungaria, Croaţia şi România.

Holcim, al doilea mare producător de ciment la nivel mondial, deţine în România două fabrici de ciment, la Aleşd şi Câmpulung, o staţie de măcinare la Turda, 18 staţii ecologice de preparare a betoanelor, cinci staţii de agregare, două staţii de lianţi speciali, precum şi terminale de ciment la Bucureşti şi Turda.

La nivel de grup, vânzările au urcat cu 2,2%, la 4,76 miliarde de franci, peste aşteptările analiştilor de 4,7 miliarde de franci. În Europa, însă, vânzările de ciment, agregate, beton preparat şi asfalt au scăzut cu procentaje de peste 10% în mai multe ţări, afectând puternic profitul net, potrivit Reuters.

Câştigul net atribuibil acţionarilor a fost de zece milioane de franci elveţieni, mult sub aşteptările de 41,2 milioane de franci ale analiştilor.

"Iarna grea a oprit temporar în februarie multe şantiere în Europa de Vest şi în estul continentului", potrivit unui comunicat al grupului.

Producătorii de ciment, industrie cu un consum ridicat de energie, se confruntă cu costuri ridicate la combustibili, precum cărbune, motorină şi petrol, folosiţi în cantităţi mari în procesul de producţie. De asemenea, costurile cu electricitatea pentru procesul de producţie sunt ridicate.

Holcim a afirmat că a reuşit să compenseze creşterea costurilor prin preţuri mai mari, cu excepţia Africii şi regiunii Orientului Mijlociu. Grupul, la fel precum competitorul francez Lafarge, a notat o aparentă stabilizare a costurilor energiei şi transporturilor.

Rivalii europeni Lafarge şi HeidelbergCement, principalii competitori ai Holcim şi pe piaţa românească, intenţionează, de asemenea, să crească preţurile pentru a compensa costurile la energie.

Grupul elveţian, care înregistrează cea mai mare parte a vânzărilor pe pieţele emergente, a prognozat creşterea cererii pentru materiale de construcţii în Asia, America Latină, Rusia şi Azerbaidjan în 2012. Holcim se aşteaptă la o revenire a cererii şi în America de Nord.