Producătorul Carlsberg aşteaptă vara după ce vânzările au stagnat în primul trimestru

Autor: Ioana David 08.05.2012

Producătorul United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care are în portofoliu berile Tuborg şi Carlsberg, apa Bilbor şi sucurile Granini, a înregistrat în primul trimestru al acestui an un volum al vânzărilor în stagnare comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011 pe cele trei segmente pe care activează.

"Vânzările mărcilor de bere din portofoliul URBB se menţin la volumul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Băuturile soft drinks înregistrează o scădere de 8%, din cauza unei reduceri semnificative a vânzărilor pe segmentul still-drinks (băuturi răcoritoare necarbonatate - n.red.). Un trend ascendent însă a înregistrat categoria de băuturi juice&nectar, cu o creştere de peste 50% în volum", a spus Doron Zilberstein, vicepreşedinte marketing al URBB.

URBB se numără printre cei mai mari producători locali de bere, pe lângă Tuborg şi Carlsberg mai având în portofoliu Skol, Holsten şi altele.

Ninsorile de la începutul anului au dat peste cap vânzările

Rezultatele din primele trei luni ale anului sunt sub estimările iniţiale, iar compania spune că acest lucru a fost cauzat de condiţiile meteorologice "extreme din primele două luni". Iarna grea s-a simţit din plin în această industrie după ce vânzările au scăzut cu aproape 11% în primele două luni ale acestui an, arată calculele ZF pe baza datelor Institutului de Statistică (INS). "Suntem optimişti în ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor din lunile de vară, perioadă care deţine o pondere ridicată din totalul vânzărilor anuale", a mai spus Doron Zilberstein.

Zilberstein, 45 de ani, este vicepreşedinte de marketing al URBB din septembrie 2008. Iniţial, el a lucrat în industria de medicamente din 1994, iar în 1998 a trecut în industria FMCG şi a lucrat în cadrul Unilever Israel. Timp de zece ani a lucrat aici în domeniul marketingului, al vânzărilor şi al managementului.

Din cifra de afaceri 3% vin de la export

Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 311 mil. lei (72 mil. euro), arată calculele ZF care au luat în considerare o majorare de 8% a rulajului. Din punctul de vedere al volumului vândut, compania a crescut cu 6%. În 2011 rezultatele au fost sub estimările iniţiale care prevedeau o majorare a volumului de vânzări cu 10%.

"Exportul a continuat să crească şi în anul 2011, depăşind cu 40% volumul din anul precedent şi reprezentând peste 3% din vânzările de bere ale companiei", a mai spus Doron Zilberstein. Principala ţară de export este Albania.

Pe piaţa de bere compania a avut anul trecut o cotă de piaţă de 11%, iar vânzările de bere au reprezentat 83% din totalul volumului.

În octombrie anul trecut compania a lansat patru beri speciale, Grimbergen Blonde, Grimbergen Double, Kronenbourg 1664 şi Carlsberg Elephant "Segmentul berilor speciale în România are o pondere mică, sub 1% din totalul vânzărilor de bere", a mai spus Doron Zilberstein.

URBB se numără printre cei mai mari producători locali de bere. La conducerea com­paniei se află Hezy Ovadia (în funcţia de preşedinte), care şi-a început mandatul în ianuarie 2011.

Potrivit datelor de la Registrul Comer­ţului, acţionarul unic al URBB este International Breweries, înregistrată în Olanda. Conform unor informaţii oferite în trecut de reprezentanţii companiei, URBB este deţinută în proporţie de 24% de grupul danez Carlsberg, iar restul de 76% de mai multe grupuri din Israel şi România. Printre acţionarii din România se numără şi omul de afaceri Octav Cobzăreanu, potrivit unor informaţii publicate în Monitorul Oficial.